شناسهٔ خبر: 25712519 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اجرای طرح اشتغال‌پذیری دانشجویان کارشناسی در ۵۰ دانشگاه

- همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های سطح یک و دو و ۱۳ دانشگاه مادر استان تحت پوشش طرح اشتغال‌پذیری قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمدرضا آهنچیان با اشاره به تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان کارشناسی، گفت: این برنامه برای برانگیختن دانشگاه‌ها تدوین شده است تا بتوانند برای اشتغال‌پذیری دانشجویان به شکل فعالانه و نظام‌یافته حرکت کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها پیش از این فعالیت‌های خوب و اثرگذاری در زمینه اشتغال‌پذیری دانشجویان داشته‌اند که به شکل پراکنده بوده و هر دانشگاه بر اساس تشخیص خود عمل می‌کند که البته مورد قبول وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیز قرار دارد اما چون برخی دانشگاه‌ها هنوز در این زمینه کاری انجام نداده‌اند، پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور تدوین شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: با توجه به دوره کارشناسی و نقشی که دانشجویان این مقطع می‌توانند در تولید ملی داشته باشند و برای ایجاد یک وحدت رویه در زمینه اشتغال‌پذیری دانشجویان بین دانشگاه‌ها، این طرح اجرایی می‌شود.

وی افزود: به منظور اینکه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بتواند حمایت‌های خود را از این برنامه اجرا کند، این برنامه برای دانشگاه‌هاي سطح یک، سطح دو و ۱۳ دانشگاه مادر استان که در مجموع بیش از ۵۰ دانشگاه را در برمی‌گیرد، اجرا می‌شود.

آهنچیان یادآور شد: این برنامه در مرحله اول به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بازخوردی که ما از آن دریافت می‌کنیم و بر اساس تجربه‌ای که به دست خواهیم آورد آن را برای سایر دانشگاه‌ها نیز اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از اجرای این طرح در مقطع کارشناسی و موفقیت‌آمیز بودن آن، در مقاطع بالاتر از جمله مقطع کارشناسی ارشد نیز اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما