شناسهٔ خبر: 25711122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

خاتمی گفت در 88 تقلب نشده/آقا نگذاشت هنرمندان اخراج شوند

در سال ۸۸ بنده عضو هیچ یک از ستاد‌ها نبودم، ولی بعد از آشوب‌های پس از انتخابات با خیلی از آقایان صحبت کردم که دست از اقدامات خود بردارند. با آقای خاتمی نیز صحبت کردم و امید داشتم که بتوانم او را از اقدامات منصرف کنم.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی فردا: محمدطه عبد خدایی معاون خاتمی در وزارت ارشاد در گفتگو با تسنیم به بیان نکاتی پرداخته است که بخش‌هایی از آن در ادامه خواهد آمد: در سال ۸۸ بنده عضو هیچ یک از ستاد‌ها نبودم، ولی بعد از آشوب‌های پس از انتخابات با خیلی از آقایان صحبت کردم که دست از اقدامات خود بردارند. با آقای خاتمی نیز صحبت کردم و امید داشتم که بتوانم او را از اقدامات منصرف کنم، ولی با توجه به اینکه اطرافیان او بسیار بر روی او تاثیرگذارند انتظاری که داشتم محقق نشد. ولی آن چیز که به صراحت به خود بنده گفته بود و فکر کنم اخوی‌ام (محمدمهدی عبد خدایی) هم در جلسه حضور داشت، این بود که انتخابات ۸۸ احمدی نژاد رای آورده و باور داشت که تقلب درست نبود.  
 
یادم هست رفته بودم اجلاس توریسم در پاریس، داشتم برمی­‌گشتم در هواپیما برگه­‌هایی می­‌دادند که چه چیز‌هایی در ایران ممنوع است. مثلاً مواد مخدر، ورود اسلحه، ورود مشروبات الکی و دستگاه و فیلم ویدئو و.. یک آقایی به مهماندار می‌­گوید من دوربین ویدیو دارم با آن چه کنم؟ مهماندار می­‌دانست من معاون گردشگری هستم گفت: از آن آقا بپرس، آن آقا با لهجه صحبت می­‌کرد و گفت: با این چه کنم؟ من هم نمی‌­دانستم چه بگویم! گفتم بیایید فرودگاه راهنمایی می‌­کنند که چه کنید. من آمدم در جلسۀ معاونین این را مطرح کردم که چرا ما این کار را می­‌کنیم؟ آقای تاج­زاده روبروی من بود گفت: "آقا رفته فرنگ متجدد شده"! و یکسری آقایان ما را هو کردند که چنین سخنی را گفتیم. بعد آقای خاتمی گفت: "پس مواد مخدر را هم آزاد کنیم! " من گفتم آقا ماهیت مواد مخدر مشکل دارد، آخه دوربین چه مشکلی دارد؟

یک خاطره هم از آیت‌الله خامنه‌ای مربوط به زمان ارشاد بگویم. حدود ۱۵۰ هنرپیشه جزو اخراجی­‌های وزارت فرهنگ بودند. من آمدم خدمت آقا و گفتم این‌ها لیست را به من دادند که اخراج کنم، ولی وجداناً نمی‌­توانم چنین کاری بکنم، اما چون مدیرکل هستم باید این کار را انجام دهم. آقا گفتند "هرگز این کار را نکن، این‌ها بندگان خدا هستند بالاخره فضا آن زمان اینگونه بوده و این شغل­شان بوده" یعنی از سال ۶۱ تا ۶۶ یک نفر اخراج نشد و این‌ها آمدند پست گرفتند و الان جزء هنرپیشه‌­های مملکت هستند. اخراج نشدن این‌ها با حمایت آقا بود و جایی هم نگفتم و این اولین بار است که می‌­گویم.

نظر شما