شناسهٔ خبر: 25711047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ذوالنوری:

ضبط سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در صورت بدعهدی یکی از تضامین برجام باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اگر فشارهای سیاسی اجازه نداد سرمایه گذاران اروپایی در ایران بمانند و ما را تنها گذاشتند، هر آنچه سرمایه گذاری کردند باید بلاعوض در کشور بماند.

صاحب‌خبر -

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به فعالیت دستگاه دیپلماسی کشورمان در رابطه با بررسی وضعیت برجام و رایزنی در خصوص دریافت ضمانت های لازم از اروپایی ها، گفت: تضامینی که اروپا برای ادامه حیات برجام می دهد، باید جنبه عملی و اجرایی داشته باشد.

ضبط سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در صورت بدعهدی یکی از تضامین برجام باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان مثال سرمایه گذاری هایی که اروپایی ها در کشورمان انجام می دهند اگر مشمول تحریم های ایالات متحده شد و فشارهای سیاسی اجازه نداد آنها در ایران بمانند و ما را تنها گذاشتند، هر آنچه سرمایه گذاری کردند باید بلاعوض در کشور بماند.

وی با اشاره به اینکه به اروپایی ها اعتمادی نداریم، ادامه داد: نمی توان زمان و فرصت را از دست داد زیرا چنین روشی صرفا بی ثباتی برای کشورمان رقم می زند.

دولت های اروپایی باید از بخش خصوصیشان برای فعالیت در ایران حمایت کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم در واکنش به اظهارات چند وقت پیش رییس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه نمی‌توان شرکت‌ها را ملزم به تجارت با ایران کرد و نمی‌خواهند جنگ تجاری استراتژیک با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با کشورمان راه بیندازند، اظهار کرد: دولت های اروپایی باید از بخش خصوصیشان حمایت کرده و زمینه فعالیت آنها در کشورمان را فراهم کنند.

اعتمادی به اروپایی ها نداریم/ قرار نیست دستمان را در حنا بگذارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار نیست اروپایی ها دستمان را در حنا بگذارند و پس از مدتی بگویند نمی توانند در با ایران فعالیت اقتصادی در سطح کلان انجام دهند از این رو دولت های اروپایی باید بخش خصوصی خود را قانع کنند که سرمایه گذاری در ایران دارای اهمیت است./

پایان پیام

نظر شما