شناسهٔ خبر: 25710841 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب تفلیس، سئول، پکن و مسکو قطعی است

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از قطعی شدن حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب تفلیس، سئول، پکن و مسکو خبر داد وحضور در نمایشگاه کتاب توکیو را هم منوط به قطعی شدن برگزاری این نمایشگاه دانست.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش بودن چندین نمایشگاه خارجی کتاب از جمله نمایشگاه‌های کتاب بخارست (رومانی-  ۹ تا ۱۳ خرداد)، لیسبون (پرتغال-  ۴ تا ۲۳ خرداد) و مادرید (اسپانیا- ۴ تا ۲۰ خرداد) آیا کشورمان در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کند؟، گفت: خیر، این نمایشگاه‌ها جزو رویدادهایی است که حضور در آن، در برنامه کاری ما جای نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تعدد نمایشگاه‌های خارجی کتاب درباره معیارهایی که موجب می‌شود کشورمان در آنها مشارکت کند، عنوان کرد: ما بر اساس اولویت‌بندی‌های منطقه‌ای، زبانی و تعاملات دوجانبه میان کشورمان با کشور مقصد، در نمایشگاه‌های کتاب آنها شرکت می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در عین حال از احتمال حضور ایران در نمایشگاه کتاب تفلیس (گرجستان- ۴ تا ۷ خرداد) خبر داد و در عین حال گفت: در دیداری که اخیراً با رایزن فرهنگی گرجستان داشتیم، مقرر شد فضایی مناسب برای برپایی غرفه ایران در این نمایشگاه ایجاد شود. البته موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به طور مستقیم در این نمایشگاه مشارکت نمی‌کند و نماینده‌ای را اعزام نمی‌کند اما هماهنگی‌های لازم با دفتر رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس در این رابطه انجام شده است.

شهرام‌نیا همچنین از حضور ایران در نمایشگاه کتاب سئول (کره جنوبی - اواخر خردادماه) پیرو تفاهمنامه‌ای که برای مبادله غرفه میان نمایشگاه‌های کتاب تهران و سئول امضا شده است، خبر داد و حضور کشورمان در دو نمایشگاه کتاب پکن و مسکو را نیز در تابستان سال جاری، قطعی اعلام کرد و درباره احتمال شرکت ایران در نمایشگاه کتاب توکیو هم، آن را منوط به قطعی شدن برپایی این نمایشگاه از طرف مسئولان ژاپنی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تاکنون در هیچ یک از دوره‌های نمایشگاه کتاب آمریکا شرکت نکرده است، حضور ایران در دوره آتی این نمایشگاه (۹ تا ۱۱ خرداد) را هم کاملاً منتفی دانست./مهر 

نظر شما