شناسهٔ خبر: 25710186 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

قرائت روزانه ۱۳۰۰ جزء قرآن در جوار زیارتگاه شهید مدرس

گروه شهرستان‌ها - مدیرعامل آستان حضرت حسین‌بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از قرائت روزانه ۱۳۰۰ جزء قرآن در جوار زیارتگاه شهید مدرس خبر داد.

صاحب‌خبر -

قرائت روزانه 1300 جزء قرآن در جوار زیارتگاه شهید مدرس

حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه نهمین دوره آیین جزء‌خوانی قرآن کریم با عنوان ویژه برنامه «گلشن وحی» و با حضور مرتلان برجسته شهرستان در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، افزود: این مراسم باشکوه همه روزه در نوبت صبح ایام ماه مبارک رمضان ویژه بانوان از ساعت 9 الی 10 و نوبت عصر با حضور عموم زائران و مجاوران از ساعت 18 الی 19 همراه با بیان احکام و تفسیر قرآن کریم در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برای شرکت در مراسم تلاوت ترتیل قرآن کریم 1300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که روزانه یک جزء قرآن توسط این افراد خوانده می شود، افزود: اینکه روزانه 1300 جزء قرآن در کنار زیارتگاه شهید مدرس قرائت می شود نه تنها نشان‌دهنده نوع نگاه، شناخت و ارادت مردم به شهید مدرس بلکه از سویی مذهبی بودن مردم کاشمر را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه روز به روز ابراز علاقه مردم به شهید مدرس بیشتر می شود، بیان کرد: هر روز به مدت یک ساعت با حضور اقشار مختلف مردم و در سنین مختلف مراسم قرآن در جوار زیارتگاه مرد دین و سیاست شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس برگزار می شود.
مدیر عامل آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به جایگاه ویژه این شهید در کاشمر، حضور پرشور مردم در این جلسات را نوعی ابراز ارادت به ایشان دانست و ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برنامه های متنوع دیگری نیز برگزار می شود.
وی برپایی کارگاههای آموزشی قرآن ویژه نونهالان همزمان با برگزاری جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم با بهره گیری از مربیان مهدالرضا(ع) جهت ارائه آموزه های قرآنی مبتنی بر ظرفیت و توانایی کودکان همراه با شعر، نقاشی و رنگ آمیزی، برپایی ضیافت افطاری و اطعام اقشار مختلف مردم اعم از شرکت کنندگان در آیین ترتیل خوانی، مستمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد، تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مددجویان انجمن حمایت زندانیان و .... را از جمله برنامه های زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) در ماه مبارک رمضان دانست.
سپهریان با بیان اینکه در این ماه جلسات سخنرانی همزمان با نماز ظهر و عصر، اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در برخی از شب های ماه مبارک رمضان و شب های پر فیض قدر با حضور بیش از 15 هزار نفر از همشهریان برگزار می شود، به برنامه های سالانه قرآنی زیارتگاه شهید مدرس اشاره کرد و افزود: کلاس‌های آموزش علوم قرآن و پیش دبستانی مهدالرضا(ع) ویژه نونهالان قرآنی گروه سنی پنج‌ساله‌ها که شامل مرحله پیش دبستانی 2 هستند، برگزار می شود.
مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به اینکه در این کلاس های قرآن به شیوه ای فعال، پویا و همراه با شادی و نشاط با استفاده از شعر، داستان، بازی و سرگرمی متناسب با نیازها و روحیات کودکان 5 تا 6 ساله اجرا می شود و مورد استقبال والدین قرار گرفته است، جلسه آموزشی قرآن کریم چهارشنبه شب ها در طول سال ویژه دانش‌آموزان پسر در رشته های روخوانی و قرائت و تجوید قرآن کریم، برگزاری جلسات آموزشی ماهانه مبلغان قرآنی شهرستان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی در مناسبت های مختلف و برگزاری کلاسهای آموزش علوم قرآنی در طرح اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان را از دیگر برنامه های سالانه قرآنی زیارتگاه شهید مدرس دانست.
وی گسترش و بسط ایمان و اعتقاد، عمل به کلام وحی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تبعیت از مکتب و تفکر تشیع علوی، تعلیم و تربیت قرآن آموزانی در سنین مختلف، توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم و شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی و ارتقاء و شکوفا نمودن آنها را از جمله اهداف برنامه های سالانه قرآنی زیارتگاه شهید مدرس دانست.

انتهای پیام

نظر شما