شناسهٔ خبر: 25709207 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرلشگر صفوی در گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر:

الگوی مدیریتی شرایط جنگ می تواند بار دیگر ما را از بحران عبور دهد

خبرگزاری شبستان: مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: امروز به فضل الهی همان عوامل قدرت ملی که موجب پیروزی های بزرگ شد می تواند برای ملت و مسئولان الگوی مدیریتی و رهنمود کلان، کارساز، پیش برنده و پیروزی آفرین باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم گرامیداشت سوم خرداد به همت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوم خرداد در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سخنانی در این مراسم گفت: 36 سال قبل در چنین روزهایی یکی از بزرگترین حماسه های ملت ایران رقم خورد و امروز فرصتی برای بازخوانی این پیروزی و مجاهدت ملت ایران فراهم شده است.

 

بازخوانی و بازپروری این مجاهدت ها برای عبور از شرایط امروز و دستیابی به آرمان های انقلاب اسلامی یک ضرورت اساسی است. در شرایطی که دشمنان ما ماشین های تبلیغاتی خود را به کار انداخته و امید، نشاط و روحیه مقاومت اسلامی جوانان را هدف قرار داده اند.

 

وی افزود: بازخوانی حقیقت سال های دفاع مقدس و ابعاد پیروزی ملی در دفاع مقدس و ظرفیت استقامت و صبوری ایران در برابر جنگ اقتصادی برای امروز جوانان ما عبرت آموز است. ما در زمان جنگ روزانه دو میلیون بشکه نفت صادر می کردیم و آمریکایی ها و فرانسوی ها به رژیم بعثی راپورت دادند تا مراکز نفتی مهم ما را مورد هدف قرار دهند، هواپیماهای فرانسوی بمباران جزیره خارک را تشدید کردند طوری که میزان صادرات ما به 600 هزار بشکه نفت رسید و در همان شرایط عربستان سعودی میزان صادراتش را بالا برد و قیمت نفت به زیر 10 دلار رسید. میزان درآمد ارزی ما در سال 65 هفت میلیارد دلار شد و با این مقدار باید کشور را اداره می کردیم در شرایطی که همه چیز حتی سیگار کوپنی شده بود.

 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه گفت: امروز به فضل الهی همان عوامل قدرت ملی که موجب پیروزی های بزرگ شد می تواند برای ملت و مسئولان الگوی مدیریتی و رهنمود کلان، کارساز، پیش برنده و پیروزی آفرین باشد.

 

سردار رحیم صفوی گفت: امروز 27 سال از پایان جنگ و 36 سال از فتح خرمشهر می گذرد، ملت ایران در میدان نابرابر جنگ با مولفه هایی به پیروزی رسید اول اعتماد و اتکای ملت ایران و رزمندگان به قدرت لایزال و نصرت الهی در جبهه های نبرد این جمله امام که می گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد واقعا حقیقت داشت و خرمشهر را خدا آزاد کرد. در عملیات خرمشهر 25 شبانه روز جنگ پی در پی در منطقه ای به وسعت 2 برابر عملیات فتح المبین ادامه داشت. دومین عامل رهبری خردمندانه، شجاعانه امام (ره) و حمایت مردم و مسئولان، 2 میلیون جوان به صورت داوطلبانه به جبهه ها راهی شدند. من زمان آزادسازی خرمشهر 30 ساله بودم و قبل از انقلاب افسر وظیفه تیپ هوابرد شیراز بودم. در خاطرم هست شب ها ما را در شیراز   

 

دستیار مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه وحدت و انسجام درونی همه اقوام و مشارکت آنها در دفاع مقدس سومین عامل بود، افزود: در آن زمان اقشار مختلف مردم، فرزندانشان در جبهه ها می جنگیدند و خودشان در پشت جبهه ها رزمندگان را حمایت می کردند. عامل بعدی و چهارمین عامل بالا بودن ظرفیت و آستانه پایداری، صبر و مقاومت مردم هوشمند و دلاور ایران و غلبه بر یاس و ناامیدی بود. بیش از 3 میلیون ایرانی در جریان جنگ آواره شدند و من هفته پیش در خرمشهر بودم و متوجه شدم هنوز بخشی از جمعیت خرمشهر به شهر برنگشتند یعنی در جریان این جنگ جمعیتی دو میلیون نفری آسیب دیدند اما آستانه مقاومت ملت ما بسیار بالاست و این به خاطر آموزه های اسلام است.

 

وی تاکید کرد: پنجمین عامل قدرت برتر فکری فرماندهان ارتش و سپاه ما بود. در جنگ کلاسیک از جنگ انقلابی عبور کردند و این مهم همراه با مجاهدت و استقامت ملت بود. ما مناطقی را که در دست رژیم بعثی بود آزاد می کردیم فرزندان شما رژیم بعثی را متلاشی کردند و استراتژی ما در جنگ ضربات پیاپی بود در شرایطی که همه فرماندهان ما جوان اما با تدبیر و شجاع بودند و سن اغلب آنها زیر 25 سال بود در صورتی که فرماندهان ارتش بعثی همه باتجربه و در سنین بالا بودند.

 

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا توضیح داد: جنگ محل شجاعان است ترسوها و پولدارها به جنگ نمی روند ممکن است ثروتمندان گاهی فرزندانشان به جنگ بروند زیرا جنگ سختی بسیار دارد. در جنگ تحمیلی حضور علما مانند آیت الله صدوقی به رزمندگان قوت قلب می بخشید.

 

وی بیان کرد: امروز هم ملت رشید، مومن، صبور، نجیب و انقلابی ما با نگاه به گذشته و عبرت آموزی از  با دشمنان در 40 ساله گذشته به فضل الهی از شرایط حساس کنونی عبور کرده و به شرایط مطلوب تری خواهد رسید. در این ماه مبارک و در روز قدس مردم ایران با یکپارچگی و عزم پاسخی به اهانت های رییس جمهور آمریکا خواهند داد تا پاسخی باشد برای طمع آنها برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران. این توهم راهبردی آنها برایشان منجر به شکست خواهد شد.

 

سردار صفوی اظهار کرد: ایران امروز از 40 سال پیش نیز قوی تر شده است و این را با اطمینان می گوییم که آمریکایی ها رو به نزول و افول هستند. اغلب دانشمندان روابط بین الملل که تحولات قدرت جهانی را دنبال می کنند می گویند قدرت، اعتبار و پرستیژ آمریکا در مقیاس جهانی رو به افول است. ناتوانی و ناکارآمدی آمریکا در حل بحران های اقتصادی و اجتماعی داخلی خود تاییدی بر این موضوع است. بیش از 46 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند و تا سال 2012 آمریکا 16 تریلیون بدهکاری داخلی و خارجی داشت، لشکرکشی احمقانه آمریکا به افغانستان و عراق بیش از 15 هزار زخمی و تریلیون ها هزینه کرد را در پی داشت که باعث وضعیت بد اقتصادی شد. آمریکایی ها داعش را در روسیه و عراق ساماندهی کردند و 90 هزار تروریست به سوریه و عراق فرستادند اما در نهایت شکست خوردند و ائتلاف ایران و عراق در سوریه موجب پیروزی شد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: چطور به خودت اجازه می دهی در سرنوشت عراقی ها دخالت کنی حرف های شما در خصوص 12 بندی که گفتید خیال و توهمی بیش نیست. استراتژی ایران در کشورهای همسایه این است که هیچ حمله ای نداشته باشند و تنها استراتژی دفاعی و بازدارندگی را در پیش بگیرد. ما برای آنکه به سرنوشت هشت سال دفاع مقدس مبتلا نشویم قدرت خود را افزایش می دهیم تنها برای دفاع از خود، ما قدرتمندیم و حیطه نفوذ سیاسی و فرهنگی مان از قرار به سوریه و لبنان رفته است و در درون و خارج از کشور خود نفوذ سیاسی و معنوی داریم.

 

وی خطاب به رییس و وزیر خارجه آمریکا گفت: شما هستید که باعث ناامنی منطقه شده اید، شما به غارت منابع نفتی کشورها مشغول هستید، شما ظالم و متجاوز هستید و باید از منطقه خارج شوید، شما از فتنه گران ایران حمایت کردید، عوامل هسته ای ما را ترور کردید اما ایران تنها به دنبال صلح است. ملت ایران تنها به دنبال امنیت و صلح پایدار است و قدرت ایران امروز فراتر از گذشته است. براندازی ایران خواب و توهمی بیش نیست

نظر شما