شناسهٔ خبر: 25708846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و‌ عکس در ملایر برگزار می‌شود

R41405/P1486/S6,75/CT11

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: نیمه اول شهریورماه امسال ملایر میزبان شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر امید وفایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  جشنواره منطقه‌ای  فیلم و عکس  در سه بخش فیلم، فیلم‌نامه و‌ عکس با حضور 11 استان از 15  تا 18 شهریور ماه در ملایر برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان ایران کل کشور را به سه منطقه‌ تقسیم کرده است گفت: خوشبختانه شهرستان ملایر یکی از این سه منطقه کشور است که شهریور ماه میزبان برگزاری شصتمین دوره جشنواره فیلم و عکس است

وفایی با تاکید بر اینکه این جشنواره به ریاست فرمانداری ویژه و همکاری ارشاد اسلامی شهرستان و دبیری سینمای جوانان ملایر برگزار می‌شود، تصریح کرد: تصمیم‌گرفته شده در جشنواره امسال بیشتر روی فضای فرهنگی و مباحث خود شهرستان کار شود .

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر و مدیر شصتمین جشنواره فیلم و عکس با بیان اینکه شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس از 15 تا 18 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی ، هنری ارشاد اسلامی ملایر برگزار می‌شود، ‌گفت: در این ‌جشنواره علاوه بر حضور اساتید و داوران حرفه‌ای در بخش فیلم  200 نفر میهمان هنرمند در ملایر خواهیم داشت .

وفایی بیان کرد:  مبلغ 300 میلیون تومان از محل معاونت سینمایی کشور و دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری شصتمین دوره جشنواره فیلم و‌ عکس در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر با اشاره به اینکه از همه ظرفیت شهرستان برای برگزاری هر چه‌ مطلوب‌تر این ‌جشنواره استفاده می‌شود، گفت: فراخوان جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در هفته‌های آتی اعلام‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلم نامه و عکس با موضوع آزاد بر گزار می‌شود، گفت: در بخش‌های جانبی جشنواره دوره دانش افزایی مربیان مرتب با فیلم سازی را داریم که با حضور اساتید مجرب به مدت 4 روز در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

وفایی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ملایر از سال 66 تاسیس شده است گفت:  این انجمن در دو بخش فیلم و‌ عکس فعالیت دارد و از سال 96 با تشکیل کانون عکاسان ملایر فعایت خودش را به صورت جدی آغاز کرده و در حال حاضر  این کانون 240 عضو فعال دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر  افزود: تاکنون 6 هزار قطعه عکس در کانون عکاسان ملایر تولید شده که تعداد 500 عکس قابلیت  کیفی دارند که در جشنواره ژیار  کردستان انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از افتخارات  سینمای جوانان ملایر  حضور در پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای شبدیز در کرمانشاه با فیلم سزارین بود گفت: در جشنواره شاندیز  بیش از 83 فیلم و انیمیشن  داستانی و مستند و تجربی حضور داشتند و فیلم سزارین موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه شد.

وفایی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی سینمای جوانان ملایر نبود تجهیزات و امکانات تخصصی عکاسی و فیلم‌برداری است گفت: تاکنون در این انجمن 15 فیلم نیمه حرفه‌ای تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در زمینه آموزش فیلم سازی 20 نفر هنر جو در انجمن سینمای جوانان ملایر مشغول فعالیت هستند افزود: در بخش عکس بیش از 100 نفر هنر جو در کانون فعالیت دارند و تاکنون 6 دوره کلاس تک درس عکاسی ، 2 دوره کلاس آموزش تصویر برداری و 2 دوره نیز آموزش فیلم برادری برای هنر جویان‌کانون برگزار شده است.

وفایی برگزاری 25 تور و اردوهای عکاسی و حضور عکاسان در روستاها و‌ مناطق توریستی و گردشگری ملایر  در سال گذشته را از جمله اقدامات انجمن سینمای جوانان‌ ملایر دانست و افزود: می‌توان برگزاری شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و ‌عکس را زیر مجموعه ملایر و همدان 2018 دانست و از این فرصت بهترین بهره‌مندی را در زمینه معرفی و شناساندن هر چه بیشتر شهرستان داشته باشیم.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر برگزاری نمایشگاه عکی از مباحث فرهنگی ، بحث خوشه برتر و ‌مبل و‌ منبت ملایر را از دیگر حاشیه‌های جنبی شصتمین دوره  جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در ملایر عنوان‌کرد.

  وفایی با بیان اینکه  سینمای جوان پایلوت فرهنگی، هنری در زمینه هنرهای بصری در سطح شهرستان بوده و باید در عرصه فیلم و ‌عکس به صورت جهادی وارد شود گفت: در زمینه هنر نباید ایستاد و منتظر ماند  چرا که‌ مهمترین هدف رشد کیفی این فضای هنری و فرهنگی است.

وی  خواستار حمایت مسئولان فرهنگی  و اجرایی شهرستان در راستای حرکت مطلوب هنرمندان ملایری به سوی قله‌های موفقیت شد.

انتهای پیام/م

نظر شما