شناسهٔ خبر: 25708763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش برای رفع مشکلات ارزی گردشگران خارجی

رئیس سازمان میراث فرهنگی: موضوع ارز مشکلاتی برای گردشگران خارجی ایجاد کرده و با صحبت‌هایی که با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است مشکلات رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اصغر مونسان در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ستاد خدمات سفر‌های نوروزی نه تنها در ایام نوروز بلکه به طور دائم تشکیل جلسه خواهد دهد.

وی گفت: همکاران در ستاد خدمات سفر تلاش می‌کنند تا برنامه‌های خوبی برای تابستان ایجاد کنند.

مونسان افزود: مهمترین موضوع طرح تعطیلات زمستانه است، زیرا موج گردشگری در کشور ایجاد می‌کند، اگرچه این طرح در سال‌های گذشته مطرح بوده، اما چون به طور وسیع و همه جانبه دیده نشده، به تصویب نرسیده است.

وی گفت: در این طرح تعطیلی ۱۵ روزه‌ای برای دانش آموزان دیده شده است و کارمندان نیز می‌توانند از مرخصی‌های خود استفاده کنند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2231866" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2135492/2231866?width=400&height=300"></script></div>

مونسان در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلات ارز بر ورود گردشگران به کشور تأثیر داشته و تدابیری برای آن اندیشیده شده است؟ افزود: این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده، اما در ستاد خدمات سفر تمهیداتی برای برطرف کردن آن‌ها اندیشیده شده است.

وی گفت: ان شاءالله با صحبت‌هایی که با آقای ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران داشته ام مشکلات مرتفع شوند و برای گردشگران خارجی مشکلی به وجود نیاید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: هنوز ایراداتی وجود دارد که امیدواریم حل شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2231867" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2135492/2231867?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما