شناسهٔ خبر: 25707999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

ونزوئلا کاردار آمریکا در کاراکاس را اخراج کرد

دولت ونزوئلا در واکنش به مواضع آمریکا علیه انتخابات این کشور، کاردار آمریکا را عنصر نامطلوب اعلام کرد و به او 48 ساعت فرصت داد به آمریکا بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دولت ونزوئلا روز سه‌شنبه در واکنش به مواضع آمریکا در قبال انتخابات این کشور و تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های تازه علیه کاراکاس، کاردار این کشور را اخراج کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا «تاد رابینسون» کاردار آمریکا در کاراکاس را عنصر نامطلوب اعلام کرده و به او ۴۸ ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را ترک کند. 

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که وزارت خارجه آمریکا انتخابات ریاست‌جمهوری این هفته ونزوئلا را «ساختگی» توصیف و اعلام کرد که این نتایج را به رسمیت نمی‌شناسد. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در توییتر نوشت: «مردم ونزوئلا باید حاکمیت را در این کشور به دست گیرند.»

آمریکا همزمان در حال بررسی اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا است. ونزوئلا با خصمانه خواندن این اقدامات، می‌گوید واشنگتن از استقلال این کاراکاس ناخرسند است و تلاش می‌کند بر منابع نفتی ونزوئلا مسلط شود.

مردم ونزوئلا این هفته با وجود هشدارها و فشارهای آمریکا بار دیگر «نیکلاس مادورو» سوسیالیست را برای یک دوره ۶ ساله دیگر به ریاست‌جمهوری برگزیدند. آمریکا پیش از این گفته بود در صورت انتخاب دوباره مادورو تحریم‌های تازه‌ای علیه ونزوئلا وضع می‌کند.



نظر شما