شناسهٔ خبر: 25707879 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معتمدی مطرح کرد

تمرکز پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آب‌های زیر زمینی و معدن

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه برای ایجاد دانشگاه نسل سوم، گفت:‌ به منظور ماموریت‌گرا کردن دانشکده‌ها و پردیس‌های این دانشگاه، به پردیس گرمسار با توجه به قرار گرفتن در منطقه کویری پیشنهاد شد در حوزه معدن فعال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی در پانزدهمین همایش مهندسی معدن با ابراز خرسندی از اینکه دانشجویان در برنامه‌های فوق برنامه شرکت می کنند، افزود: شرکت دانشجویان در چنین برنامه هایی آنها را برای ورود به بازار کسب و کار آماده می کند و موجب می شود آنها مدیران بهتری شوند.
وی معدن و منابع نفت و گاز را از جمله ثروت های کشور نام برد و اظهار کرد: بر این اساس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از قدیمی ترین دانشکده های این دانشگاه است و فعالیت خود را از سال 1353 آغاز کرده است.
معتمدی با تاکید بر اینکه هر یک از دانشکده های این دانشگاه نقش خاصی در حوزه های تخصصی خود دارد، خاطر نشان کرد: اگر دانشکده مهندسی معدن تقویت نشود لطمه ای به سطح ملی وارد می شود چون تعداد دانشکده های مهندشی معدن در کشور معدود هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در این راستا برنامه راهبردی دانشگاه را در سال 1393 مورد بازنگری قرار دادیم. در این بازنگری رویکرد ما "بازار محور" بوده است؛ چرا که متاسفانه یکی از چالش های دانشگاه های ما نداشتن رویکرد بازار محور است.
وی با تاکید بر اینکه این چالش را در همه رشته های دانشگاهی شاهد هستیم، اضافه کرد: علاوه بر آن مشاهده می شود که در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی نیاز به متخصصان رشته های مختلف داریم از این رو در بازنگری برنامه راهبردی دانشگاه موضوع همکاری میان رشته ای مد نظر قرار گرفته است.
معتمدی با بیان اینکه در فاز اول این امر در برنامه های آموزشی دوره های کارشناسی آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در فاز دوم رشته های دوره های تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تبدیل شدن دانشگاه به دانشگاه نسل سوم را از دیگر رویکردهای برنامه راهبردی دانشگاه نام برد و یاداور شد: در این راستا اقدام به راه اندازی مرکز نواوری ابن سینا کردیم و در حال حاضر 120 واحد فناوری در آن مستقر شده است.
وی تجربیات کسب شده در ایجاد این مرکز را موفقیت آمیز خواند و ادامه داد: هدف ما این است که در کنار آموزش و پژوهش، دانشجویان فنون لازم را در حوزه تحصیلی شان نیز بیاموزند تا فارغ التحصیلان بتواند با کار گروهی و خلاقیت خود، اقدام به تولید ثروت کنند.
معتمدی با اشاره به پردیس های ایجاد شده این دانشگاه در برخی از استان ها گفت: پردیس گرمسار این دانشگاه در منطقه کویری واقع شده است از این رو پیشنهاد شد که این منطقه در حوزه معادن و آب های زیر زمینی فعال شود.
همایون کتیبه رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در پانزدهمین همایش مهندسی معدن با بیان اینکه این همایش به مناسبت روز ملی معدن برگزار می‌شود، افزود: این همایش از 15 سال گذشته به همت اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط با مهندسی معدن در این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما