شناسهٔ خبر: 25707787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در صحن علنی امروز مطرح شد؛

انتقاد پاپی زاده از فراموشی روز 4 خرداد؛ روز مقاومت مردم دزفول

نماینده مردم دزفول در مجلس نسبت به فراموش شدن مقاومت مردم دزفول و روز 4 خرداد انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس پاپی زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 2 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به روز 4 خرداد اظهار داشت: حضرت امام راحل در خصوص مردم دزفول می فرماید شما دزفولی ها امتحان داده اید و از این امتحان سربلند بیرون آمده اید، شما دین خود را به اسلام ادا کرده اید.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش دزفول در دوران دفاع مقدس بسیار مقدس و کلیدی بود به طوری که تصرف این شهر به آرزوی دست نیافتنی برای دشمن بعثی تبدیل شده بود. دشمن دو لشگر از 6 لشگر خود را مامور فتح دزفول کرده بود تا خوزستان را دور بزند و در نهایت بتواند این شهر را تصرف کند.

وی گفت: اما با وجود حملات هوایی و موشکی مردم شهر را تخلیه نکردند و با مقاومت توانستند در مقابل دشمن ایستادگی و از شهر دفاع کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دزفول در 8 سال دفاع مقدس مورد حملات موشکی قرار گرفت به نحوی که 176 موشک، 2500 گلوله و 3 هزار و 300 راکت هواپیما را تحمل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دولت در سال 65 به پاس مقاومت مردم دزفول روز 4 خرداد را روز ملی مقاومت و پایداری نامگذاری کرد، گفت: در یکی از میادین شهر لوح زرینی را نیز به مناسبت این روز نصب کردند اما در مناسبت های مختلف هیچ کدام از دستگاه های ذیربط به خصوص دستگاه های دولتی در خصوص پاسداشت روز 4 خرداد اقدامی انجام نمی دهند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز صبح نیز به دکتر لاریجانی تذکر دادم که نامی از شهر دزفول و مقاومت مردم ببرند اما با وجود چنین تذکری موضوع رعایت نشد./

پایان پیام

نظر شما