شناسهٔ خبر: 25707680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تهدید جلوه دادن ایران بیهوده است

دیپلمات وزارت خارجه روسیه تلاش‌های آمریکا برای تهدید جلوه دادن ایران را تلاشی پوچ و بیهوده خواند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«دیمیتری فئوکتیستوف» معاون دپارتمان تهدیدات و چالش‌های جدید وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، تلاش‌های آمریکا برای مطرح کردن ایران به عنوان تهدید اصلی جهانی تلاشی پوچ و بیهوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه یک سری گفت‌وگوها در چهارچوب کارگروه اقدام مالی در رابطه با پولشویی برگزار کردند.

طبق گفته معاون دپارتمان تهدیدات و چالش های جدید وزارت خارجه روسیه، مسکو در این مذاکرات از طرف آمریکایی پرسید آیا آمریکا تلاش دارد تا تمرکز مبارزات ضدتروریستی را به سمت ایران تغییر دهد، اما طرف آمریکایی در نهایت اعتراف کرده که گروه تروریستی داعش و گروه تروریستی القاعده همچنان اولویت اصلی در تهدیدات جهانی هستند.

این دیپلمات روس همچنین گفت: «آنها هیچ شانسی برای موفقیت در خصوص این تلاش‌ها ندارند...تلاش‌ها برای تحمیل اولویت‌ها به دیگران در قالب تهدیدات تروریستی به شیوه‌ای که رویکرد اصلی دولت آمریکاست، موفق نخواهد بود چرا که اکثر اعضای جامعه بین‌المللی با آنها مخالفند».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در اندیشکده «هریتیج» حاضر شد تا از راهبرد این کشور در قبال ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای رونمایی کند.

وزیر خارجه آمریکا در ابتدا در دفاع از خروج واشنگتن از برجام گفت که این توافق جهان را در معرض تهدیدات گوناگون قرار داده بود.

مایک پامپئو در ابتدا گفت: «دو هفته قبل، رئیس‌جمهور ترامپ به مشارکت آمریکا در برجام پایان داد و این کار را به یک دلیل روشن انجام داد: این توافق در ارائه تضمین به مردم آمریکا درباره ایمنی و امنیت انها در برابر تهدیدهای رهبران جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده بود. دیگر تمام شد. دیگر ایجاد ثروت برای حاکمان ایران تمام شد. دیگر، شلیک موشک به ریاض و بلندی‌های جولان را نمی‌پذیریم. دیگر شاهد توسعه و بسط بدونِ هزینه قدرت ایران (در منطقه) نخواهیم بود. برجام به خاطر نقص‌ها و عیوب کشنده آن، جهان را در خطر قرار داده بود».

پامپئو با این ادعا که آمریکا اکنون «خارج از برجام» به تهدیدات ایران می‌پردازد، گفت: «ما فشارهای بی سابقه اقتصادی علیه رژیم ایران اعمال خواهیم کرد. رهبران در تهران نباید درباره جدیت ما تردیدی داشته باشند. به لطف دوستان و همکاران ما در وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم‌ها به قدرت قبل بازخواهند گشت و تحریم‌های جدیدی هم در راه هستند».

 

نظر شما