شناسهٔ خبر: 25707328 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت امور خارجه پیگر مسئله دانشگاه شریف در مذاکرات اخیر بود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: وزارت امور خارجه و آقایان ظریف و صالحی پیگیر مسائل مربوط به این دانشگاه در مذاکرات اخیر بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد فتوحی در نشست خبری که در سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان اینکه ارتباطات خوبی میان دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های مطرح جهان شکل گرفته است، افزود: استادان دانشگاه صنعتی شریف در حوزه فرصت‌های مطالعاتی فعال هستند و با وجود بروز برخی از مشکلات در زمینه تحریم و موضوع برجام، هیئت‌های مختلف علمی از جمله هیئتی از سوئیس از دانشگاه صنعتی شریف بازدید داشتند، البته وزارت امور خارجه و دکتر ظریف و دکتر صالحی پیگیرمسئله دانشگاه شریف در مذاکرات اخیر بودند.
­

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در سال ۹۶ پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد و هم اکنون ۳۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر و مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال رشد کیفی در دانشگاه صنعتی شریف هستیم، افزود: برنامه‌های پژوهشی زیادی توسط استادان و دانشجویان جوان کشور درحال انجام است و دانشگاه صنعتی شریف توانسته است ارتباط خوبی با صنعت برقرار کند به طوری در سال ۹۶ در خصوص برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت ۴۰ درصد افزایش یافت.

فتوحی به تکمیل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: رشد ۱۱۰ درصدی پهنای باند دانشگاه شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف با هدف آزاد اندیشی شکل می‌گیرد و هم اکنون ۳۱ کانون فرهنگی، ۴ تشکل دانشجویی و یک هیئت مذهبی در دانشگاه فعالیت دارند و در سال گذشته ۶۰۰ برنامه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

وی گفت: خرید ساختمان برای استقرار پارک علم و فناوری، راه اندازی ساختمان دانشکده مهندسی هوافضا، افتتاح پروژه سردر دانشگاه صنعتی شریف، بهره برداری از فضای سبز و پیگیری و تکمیل آمفی تئاتر دانشگاه از جمله فعالیت‌های عمرانی دانشگاه در یکسال گذشته تاکنون بوده است.

فتوحی در ادامه به رتبه دانشگاه صنعتی شریف در نظام رتبه بندی کیو اس اشاره کرد و افزود: در نظام رتبه بندی کیو اس و در شاخص استخدام پذیری دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۳۰۱ جهان را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه درخواست برای ورود به دانشگاه صنعتی شریف جهت ادامه تحصیل بالاست، تاکید کرد: هم اکنون ۲۵ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و براساس شاخص‌های وزارت علوم باید ۸۰ هزار دانشجوی خارجی در کل دانشگاه‌های کشور به تحصیل ادامه دهند.

وی افزود: مسئله اصلی در دانشگاه صنعتی شریف موضوع کیفیت است و قرار است بیش از ۱۰ دانشجوی خارجی جدید در این دانشگاه پذیرش شوند.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه صنعیت شریف، دو پردیس در تهران و کیش دارد، گفت: ایرانیانی که در حوزه خلیج فارس تحصیل می‌کنند می‌توانند در پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل ادامه دهند البته پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف تنها مرکزی است که دروس آن به زبان بین المللی تدریس می‌شود.

وی در ادامه درباره حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی افزود: هم اکنون حدود ۵ هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل هستند.

نظر شما