شناسهٔ خبر: 25707017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حمایت ۹۰ درصدی از سینماسازان بخش خصوصی در استان مرکزی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تلاش‌های فراوانی برای توسعه سینما و صنعت سینما از طریق تجهیز و روز آمدسازی سالن‌های نمایش موجود، ایجاد زمینه‌های استفاده از سینماهای سیار در مناطق کمتر برخوردار و تاسیس سینما در مناطق شهری حائز شرایط را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که امید است با همکاری مسئولان و هنرمندان این مهم تحقق یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی ،سمعی و بصری؛ محسن شریفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اعلام کرد:در حال حاضر در استان مرکزی 9 سینما فعال است که به لحاظ فنی و استفاده از تکنولوژی روز در حد مورد انتظار قرار ندارند که آن را از سینماهای مدرن و پیشرفته جدا میکند؛ نیاز به ساخت سالن نمایش فیلم در این شهر و شهرستانهای استان در آیندهای نزدیک به شدت احساس می شود.

وی افزود: سینما عصرجدید اراک پس از بازسازی از حالت دو سالنه قبلی به ۳ سالن تبدیل شده است که سالن اصلی با گنجایش ۳۰۰، سالن دوم ۱۵۰ و سالن سوم ۸۰ صندلی فعال، تعداد ۵۳۰ تماشاگر را در خود جای میدهد و این سینما به ابزار روز سالن های نمایش دهنده فیلم در کشور مجهز است.

این مقام مسئول، انجمن سینمای جوان استان را از ظرفیت های  مهم در حوزه سینمایی دانست و اظهار کرد: این انجمن طی سالهای اخیر به پرورش نیروهای انسانی مستعد دراین حرفه پرداخته که هرسال 150 هنرجو در حوزه عکاسی، مشاغل سینمایی و رشته فیلمسازی، تحت پوشش انجمن سینمای جوان قرار می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه 2 آموزشگاه آزاد سینمایی در استان مرکزی فعالیت می کند، افزود: انجمن سینمای جوان استان در سال گذشته 630  ساعت آموزش سینمایی و 54فیلم کوتاه سینمایی را تولید کرده که در این راستا از سال 92 تا کنون رشد 500 درصدی داشته است.

شریفی با بیان اینکه "در ایام نوروز 97 فیلمهای اکران شده با اقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد"، تصریح کرد: فیلم‌های مفرح و کمدی در ایام اکران نوروز مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و همین موضوع تضمین کننده فروش بیشتر فیلمها در نوروز بود.

او خاطرنشان کرد: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور در اراک نیز از سیزدهم تا بیست و دوم بهمن ماه برگزار شد و در آن 14 فیلم از فیلم های جشنواره در مدت 9 روز در 3 سانس هر روز بعدازظهرها در پردیس سینمایی عصرجدید اکران شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه جمعا در استان مرکزی 9 سالن سینما فعال است، افزود: در اراک 4 سالن سینمایی در قالب دو سینمای فرهنگ و عصر جدید، در خمین  سینما لاله، در محلات سینما نور، در ساوه سینما سلمان ساوجی، در دلیجان سینما سوم خرداد و در تفرش سینمای پرفسور حسابی مشغول اکران فیلم های سینمایی است.

وی تصریح کرد: سینمای دلیجان در سال 97 و سینماهای محلات و خمین در سال 96 به سینماهای استان اضافه شدند و با توجه به اینکه وضعیت گیشهها نسبت به سالهای گذشته بهتر شده هم اکنون در اراک یک متقاضی خصوصی برای ساخت دو سالن سینما سرپوشیده و یک سالن روباز اعلام آمادگی کرده و در دلیجان هم آموزش پرورش متقاضی ساخت سالن سینما است، همچنین سینمای «شازند» در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال 96 فروش بلیت یکی از سینماهای اراک 82 میلیون تومان بوده است گفت: ادارات، سازمان ها و هر یک از بخش های خصوصی چنانچه در شهرستان هایی که فاقد سینما هستند اقدام به ساخت سینما بکنند، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی 90درصد تجهیزات را اعم از صندلی، پرده اکران، سیستم صوتی، سرور، دیتا پروژکتور و سایر تجهیزات دیجیتالی را بلاعوض در اختیار متقاضیان ساخت سینما قرار میدهد؛ تاکنون در برخی از نقاط استان که فاقد سینما است، متقاضی برای نمایش فیلمهای سینمایی وجود دارد ولی زیرساختها یا سرمایه گذار برای راه اندازی و تاسیس سینما وجود ندارد.

شریفی از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع کم آبی، بارش کم و صرفه جویی در مصرف آب خبر داد و گفت: این جشنواره در صورت مشارکت نهادهای مرتبط با حضور فیلم سازان استانی در تابستان برگزار می شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما