شناسهٔ خبر: 25706941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش خبرگزاری فرانسه درباره تهدیدها و تحریمهای تازه آمریکا و واکنش شهروندان ایرانی‌

خبرگزاری فرانسه از بی‌تفاوتی‌ غالب شهروندان تهرانی به تهدیدهای جدیدآمریکا و عادت چهل ساله آن‌ها به غرض ورزی‌های ادامه‌دار واشنگتن اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خبرگزاری فرانسه» روز سه شنبه در گزارشی میدانی از تهران نوشت: «برخی مقام‌های آمریکایی امیدوارند که فشارهای فزاینده بتواند انقلاب جدیدی را در ایران موجب شود، اما این امر بعید به نظر می‌رسد به طوری‌که واکنش‌ تهرانی‌ها به تهدیدهای روز دوشنبه «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا توام با بی‌تفاوتی‌ بود.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سخنان روز دوشنبه مایک پامپئو  علیه ایران و طرح دوازده درخواست نوشت، ایرانی‌ها دهه‌ها است که شاهد لفاظی‌های تند از سوی آمریکا هستند.

«امید»، یک شهروند تهرانی در بازار تجریش گفت: «آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که مالک جهان هستند. آن‌ها می‌خواهند برای دیگر کشورها بر اساس میل خود تصمیم گیرند.آمریکایی‌ها همه چیز را می‌خواهند .آن‌ها حتی بیشتر از انرژی هسته‌ای و بمب اتمی را می‌خواهند. آمریکایی‌ها می‌خواهند که کشورهای مخالفشان هیچ چیزی نداشته باشند.»

این رسانه نوشت: «با این‌که سخنان پامپئو نگرانی‌هایی را در ارتباط با تجارت ایرانی‌ها با خارج از کشور ایجاد کرده، اما برای ایران،  تحریم‌ها موردی آشنا است و بسیاری از ایرانی‌ها کماکان مبارز باقی مانده‌اند.»

«موسوی»، یک شهروند دیگر تهرانی شاغل در بخش دولتی نیز گفت: «بیش از سی سال است که این تحریم‌ها وجود دارند. اگر قرار بود این تحریم‌ها تاثیری بگذارند، در سی سال گذشته تاثیر خود را گذاشته بودند. ایران هرگز به این تحریم‌ها توجهی نمی‌کند و روی پای خود ایستاده است.»

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش میدانی خود از تهران با «چگینی» یک دستفروش شاغل در بازار تجریش  مصاحبه کرد.

این شهروند تهرانی نیز گفت: «آمریکا نشان داده که در چهل سال گذشته مواضع خصمانه ای علیه ما دارد.»

این خبرگزاری در خاتمه گزارش خود به واکنش توئیتری «اسحاق جهانگیری» ، معاون اول رئیس جمهور ایران به سخنان روز گذشته پامپئو پرداخت.

جهانگیری در این زمینه اظهار داشت: «وزیر خارجه ترامپ چهل سال از زمان عقب است. ملت ایران انقلاب کرد تا کسی نتواند به آن‌ها امر و نهی کند. بالاخره دولت ترامپ هم مثل گذشتگان خود مجبور است با این واقعیت کنار بیاید که ایران ملت بزرگ غرب آسیاست و با این ملت باید با زبان ادب ومنطق و نه تهدید، سخن گفت.»

انتهای پیام/م

 

 

نظر شما