شناسهٔ خبر: 25704994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

ایران با همان سهمیه پیشین صادرات نفت خود را حفظ می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با همان سهمیه گذشته صادرات نفت خود را ادامه می‌دهد، هم اکنون ما حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام صادر می‌کنیم و این روند تداوم خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  شانا، «حسین امیری خامکانی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، یکم خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست با حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد و اعضای جلسه به موضوع خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر صنعت نفت کشور پرداختند.

وی با بیان این‌که در این نشست درباره مذاکرات ایران و اروپا و سناریوهایی که وزارت نفت برای فروش نفت باید در نظر گیرد مباحثی مطرح شد، افزود: مواضع اروپایی‌ها و چینی‌ها و بیانیه‌هایی که درباره حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صادر کرده‌اند در این نشست بررسی شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایران با همان سهمیه گذشته صادرات نفت خود را ادامه می‌دهد، هم اکنون ما حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت صادر می‌کنیم.

امیری خامکانی با اشاره به طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: توتال عنوان کرده است که تلاش می‌کند از آمریکا مجوز بگیرد تا بتواند در ایران فعالیت کند، در صورتی که این شرکت فرانسوی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد شرکت ملی نفت چین (CNPCI) جایگزینش خواهد شد.

نظر شما