شناسهٔ خبر: 25704598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی:

آمار نگران‌کننده فوتی‌ ناشی از منازعات در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: صمدی‌راد با بیان اینکه مراجعان نزاعی شامل منازعات، همسرآزاری و کودک‌آزاری است، گفت: سال گذشته تعداد مراجعات ۳۵ هزار و ۳۳۷ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه افزایش چهار درصدی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ بهرام صمدی‌راد، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آمار تصادفات نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه اظهار داشت: در نوروز سال ۹۷ متاسفانه آمار تصادفات ترافیکی منجر به فوت ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افرایش نشان می دهد.

وی با بیان این‌که بالاترین فوت در ۲۸ اسفند رخ داده است، گفت: متاسفانه بیشترین تعداد متوفیان جوانان بودند که در رده سن ۲۰ تا ۳۰ سال قرار داشتند.

صمدی‌راد با بیان این‌که سال گذشته آمار فعالیت‌های انجام گرفته که شامل معاینات بالینی و استعلامات اداری برابر با 124 هزار و ۹۶۷ نفر است، گفت: سال گذشته ۹۷ هزار و ۲۲۷ مورد مراجعان بالینی داشتیم که با افزایش ۴/۹ درصدی را روبه‌رو بود و در رده ششم کشور قرار داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ادامه داد: ۳۶ درصد مراجعات و معاینات بالینی منازعات، ۱۷ درصد حوادث ترافیکی، ۱۷ درصد معاینات مجدد، ۱۶ درصد تعیین ارزش، ۶ درصد معاینات زنان، یک درصد مصدومان کاری و سه درصد روانپزشکی است.

وی با بیان اینکه مراجعان نزاعی شامل منازعات، همسرآزاری و کودک‌آزاری است، گفت: سال گذشته تعداد مراجعات 35 هزار و ۳۳۷ نفر بود که 9 هزا رو ۵۳۵ نفر زن و 25 هزار و۸۰۲ نفر مرد بودند که در مقایسه با مدت مشابه افزایش چهار درصدی وجود دارد که متاسفانه رتبه سوم به نسبت جمعیت را داریم.

صمدی راد با اشاره به مصدومان رانندگی و ترافیکی ادامه داد: تعداد مراجعه مصدومان تصادفات رانندگی بالغ بر 16 هزار و۳۶۴ نفر است که  4 هزار و ۳۷۳ زن و  11 هزار و ۹۹۱ مرد هستند.

وی مصدمان حوادث کاری در سال ۹۶ را  یک هزار و ۳۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: افزایش ۶ درصدی نسبت به سال ۹۵ مشاهده می‌شود که همه ساله روند کاهشی داشت ولی در سال ۹۶ افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۴۹ درصد حوادث کاری سقوط از بلندی، ۱۹ درصد اصابت جسم سخت، ۹ درصد برق‌گرفتگی، پنج درصد سوختگی و سه درصد غرق‌شدگی است که بیشترین سن فوتی‌ها در رده ۳۰ تا ۳۹ سال هستند و سه درصد در سنین زیر ۱۸ سال قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد  فوتی‌های کارگران ساختمانی و ۳۱ درصد غیرساختمانی است که تبریز و عجب‌شیر بالاترین فوتی را دارند.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی مجوز قانونی برای سقط جنین با شرایط تعیین شده در قید زمانی دارد، توضیح داد: در سال ۹۶ تعداد ۴۳۳ پرونده درخواست سقط درمانی تشکیل و برای ۳۰۴ مورد مجوز صادر شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از آغاز طرح دادپزشک خبر داد و گفت: این طرح در تبریز آغاز شده و کد چهار رقمی آن به زودی اعلام می‌شود.

صمدی‌راد در پایان با بیان این‌که سال گذشته متاسفانه ۲۶۷ مورد خودکشی در استان وجود داشت، گفت: اطلاعات کامل این موضوع در سایت پزشکی قانونی استان اعلام می‌شود.

نظر شما