شناسهٔ خبر: 25704402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر500هزار تن محصول جالیزی ازسیستان و بلوچستان حمل شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 505 هزار و 194 تن محصول جالیزی جنوب این استان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون با افزون بر30 هزار دستگاه کامیون به مقاصد درون و برون استانی حمل شده است.

صاحب‌خبر -

علی خانقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 17 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا در سیستان و بلوچستان کار حمل و جابجایی محصولات جالیزی جنوب استان را در این مدت بر عهده داشتند.
وی میانگین تناژ را در هر سفر حمل 17 تن ذکر کرد و افزود: با توجه به فرصت 2 ماه تا پایان فصل برداشت محصولات جالیزی سیستان و بلوچستان تاکنون 47 درصد در تناژ و 31 درصد در تعداد ناوگان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.
وی افزود: اقدامات لازم در زمینه حمل ایمن هندوانه انجام شده به طوری که امسال هیچ مشکلی برای حمل این محصولات وجود ندارد.
خانقایی خربزه، هندوانه، پیاز، تره بار، سیب زمینی، طالبی، گوجه فرنگی را عمده محصولات جالیزی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: روزانه 250 دستگاه ناوگان باری با تناژ حمل روزانه چهار هزار و 200 تن محصولات جالیزی استان را جابجا می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
7316**3213

نظر شما