شناسهٔ خبر: 25703316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پامپئو: آمریکا همچنان در حال برنامه ریزی برای نشست ترامپ و کیم است

R1036247/P36447/S8,87,97,1128/CT10

وزیر خارجه آمریکا از ادامه برنامه‌ریزی‌های واشنگتن برای برگزاری دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در روز ۱۲ ژوئن یعنی ۲۲ خردادماه خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده هنوز در حال برنامه ریزی برای نشست 12 ژوئن بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

البته پامپئو از اظهار نظر و پیش بینی درباره اینکه آیا این نشست واقعا برگزار خواهد شد یا نه، خودداری کرده است.

وی در سخنانی کوتاهی افزود: ایالات متحده هر آنچه را که بتواند انجام خواهد داد تا مطمئن شود دیدار ترامپ-کیم موفقیت آمیز خواهد بود.

پامپئو تصریح کرد: چین کمک تاریخی برای متقاعد کردن پیونگ یانگ داشته است.

این در شرایطی است که "یون یانگ چان" سخنگوی دولت کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات رده بالا میان کره شمالی و کره جنوبی پس از 25 می و زمانی که رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی به پایان برسد از سر گرفته خواهد شد.

کره شمالی هفته پیش و دقایقی پیس از نشست با مقامات عالی رتبه کره جنوبی، این دیدار را لغو کرد. پیونگ یانگ در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک میان سئول و آمریکا این نشست را لغو کرده و همچنین تهدید کرد که دیدار رهبر کره شمالی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نیز احتمالا لغو گردد.

ترامپ نیز روز سه شنبه گفت که احتمال زیادی وجود دارد که دیدار وی با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در روز 12 ژوئن برگزار نشود.

در صورتی که برگزاری این نشست با شکست مواجه شود ضربه بزرگی به حامیان ترامپ درباره دستیابی به بزرگترین دستاورد سیاسی در دوران ریاست جمهوری اش وارد خواهد شد و نا امیدی بزرگی نیز برای خود ترامپ به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما