شناسهٔ خبر: 25703140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ظرفیت جوجه ریزی در ساوه 2 میلیون قطعه است

دکتر داود سرمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این ظرفیت جوجه ریزی، سالانه 11 هزار تن گوشت در ساوه تولید و روانه بازار مصرف می شود. وی تصریح کرد:

صاحب‌خبر - دکتر داود سرمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این ظرفیت جوجه ریزی، سالانه 11 هزار تن گوشت در ساوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی تصریح کرد: 270 هزار راس دام سبک و سنگین در پنج واحد دامداری صنعتی، و نیز واحدهای سنتی و روستایی این شهرستان وجود دارد که از این تعداد،‌ 210 هزار راس دام سبک و 60 هزار راس نیز دام سنگین (گاو و گوساله) است.
وی در خصوص بیماری آنفلوانزای پرندگان نیز اظهار کرد: در سه ماه اخیر با کنترل های کارشناسان دامپزشکی،‌ موردی از این بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشد.
به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوه حدود 37 قصابی، 43 واحد عرضه مرغ و ماهی و نیز 89 باب رستوران و کبابی در سطح شهرستان ساوه به طور مرتب از سوی این اداره مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند تا محصولی سالم و بهداشتی به شهروندان عرضه شود.
دکتر سرمدی با اشاره به فعالیت 2 واحد کشتارگاهی دام و طیور افزود: در کشتارگاه های مخصوص دام و پرندگان،‌ کارشناسان بهداشتی دامپزشکی برای نظارت بر روند سلامت دام و طیور و نیز روحانیون ناظر ذبح شرعی نیز برای اطمینان از ذبح حلال مستقر هستند.
وی یادآور شد: پنج درمانگاه دامپزشکی و 6 باب داروخانه نیز در شهرستان ساوه فعالیت می کنند که 2 مورد از داروخانه ها در شهرهای آوه و غرق آباد قرار دارند و یکی از درمانگاه های دامپزشکی این شهرستان نیز ویژه حیوانات خانگی است.
سرمدی همچنین با تقدیر از شهرداری برای ایجاد مکانی برای نگهداری سگ های ولگرد،‌ گفت: با این اقدام علاوه بر اینکه از کشتار سگ ها جلوگیری می شود، زمینه برای ایمنی شهروندان از حیث گاز گرفتگی سگ ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری هاری نیز میسر شده است.
در شهرستان ساوه هر سال حدود 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی تولید می شود که بخشی از این تولیدات را محصولات دامی تشکیل می دهد.
6539/3075
انتهای پیام

نظر شما