شناسهٔ خبر: 25701939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمریکا همچنان برای نشست با کره شمالی برنامه‌ریزی می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آمریکا هنوز برای نشست ۱۲ ژوئن و دیدار رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ برنامه‌ریزی می‌کند و اما از بیان این که این دیدار قطعا صورت خواهد گرفت یا خیر سر باز زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی خبری اظهار کرد، آمریکا هر کاری که بتواند را انجام می‌دهد تا از موفقیت آمیز بودن مذاکره احتمالی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اطمینان حاصل کند.

پامپئو تصریح کرد که "مطمئن است در نهایت به این مرحله خواهند رسید".

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت، چین برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی "مشارکت قابل توجهی" را پیشنهاد داده است.

پامپئو اظهار کرد، کره شمالی در صورت خلع سلاح هسته‌ای از سرمایه‌گذاری‌های آمریکا و فناوری این کشور بهره‌مند خواهد شد و این موضوعی است که در دو دیدار خود با کیم جونگ اون از ماه آوریل، آن را مطرح کرده است.

پامپئو اذعان کرد: اگر حق خلع سلاح هسته‌ای را به دست آوریم، آمریکا خواهد توانست چیزهای زیادی را در اختیار آنان قرار دهد تا وضعیت زندگی مردم این کشور بهتر شود".

این اظهارات اما درحالی بیان شد که تردیدهایی در خصوص برگزاری این نشست که بنا است در ۱۲ ژوئن صورت گیرد، وجود دارد. کره شمالی آمریکا را به ارائه "درخواستی یک جانبه" برای خلع سلاح هسته‌ای متهم کرده است.

پامپئو در این باره گفت، آمریکا همچنان در حال برنامه‌ریزی و کار بر روی دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا در روز مقرر است.

وزیر امور خارجه آمریکا این مساله را پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ با رهبر کره جنوبی دیدار کرد و به خبرنگاران گفت، دیدار رو در رویش با کیم جونگ اون در سنگاپور ممکن است به تاخیر بیافتد.

او اظهار کرد، وزارت امور خارجه و کاخ سفید برای مطمئن شدن از "آمادگی کامل" برای این نشست با هدف دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و ایجاد شرایطی برای از بین بردن تهدید آن برای جهان به فعالیت خود بر روی این مساله ادامه می‌دهند.

او اظهار نظر در خصوص تخمین احتمال قطعی شدن دیدار این دو رهبر را رد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما