شناسهٔ خبر: 25701685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسفندیاری‌فر در گفتگو با مهر:

افزایش اوزان کار را بسیار سخت می‌کند/اولویت ما بازیهای آسیایی است

مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: قوانین جدید و افزایش اوزان کشتی باعث شده تا بسیاری از کشورهای مدعی با توان و قدرت بیشتری در برابر ما قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

مهرزاد اسفندیاری فر در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی به خبرنگار مهر گفت: کشتی همواره یکی از رشته های مدال آور کاروان ورزشی ایران در رویدادهای مهم بین المللی بوده و هست و همین مساله باعث شده تا فعلا تمام تمرکز و اولویت ما روی بازیهای آسیایی باشد. طبیعتا کشتی می تواند در رنکینگ مدالی این بازیها که اهمیت فراوانی در جایگاه ایران دارد، مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به خروجی رقابتهای انتخابی تیم ملی افزود: برگزاری رقابتهای انتخابی می تواند تا حد فراوانی به شناخت نفرات برتر و واجد شرایط برای حضور در ترکیب تیم ملی به ما کمک کند، اما این کافی نیست. طبیعتا با توجه به تغییر قوانین و همچنین اهمیت میدان دیدن برای برخی از نفرات، باید به حضور در تورنمنت های بین المللی هم توجه ویژه ای داشت و ملی پوشان برخی از اوزان را با توجه به عملکردشان در این میادین انتخاب کرد. در واقع ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازیهای آسیایی بر اساس عملکرد در مسابقات انتخابی، تورنمنت‌های بین المللی و نظم و انضباط اردویی انتخاب خواهند شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص تغییر مداوم قوانین کشتی هم گفت: متاسفانه قوانین کشتی در یک سال گذشته، دو بار تغییر کرده و به کلی دگرگون شده است. بدین ترتیب فشار زیادی روی کشتی گیران و حتی مربیان وارد خواهد شد تا بتوانند خودشان را با قوانین جدید همسو و هماهنگ کنند. البته سعی ما بر این است تا ملی پوشان را تا بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی هر چه بیشتر با قوانین جدید هماهنگ کنیم.

اسفندیاری فر در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می توان همچون سال گذشته در رقابتهای جهانی پاریس به عنوان نایب قهرمانی دست یافت یا خیر، گفت: با توجه به تغییر قوانین و شیوه جدید امتیازدهی به نفرات برتر طبق مدال طلا، نقره و برنز و همچنین افزایش اوزان از ۸ به ۱۰ وزن نمی توان نتایج را پیش بینی کرد. مطمئنا کار برای ما و تمامی کشورهای مدعی در رقابتهای جهانی امسال در مجارستان بسیار سخت خواهد بود.

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در روزهای ۲۸ تا ۳۱ مرداد برگزار می شود.

نظر شما