شناسهٔ خبر: 25701603 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک|۲۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی پرداخت می‌شود

R41371/P1494/S6,73/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تاکنون ۷۰۳ طرح اشتغال‌زای روستایی در کمیته فنی استان مرکزی به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که قرار بر این است که ۲۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدتقی آبایی شامگاه سه‌شنبه  در سومین نشست کارگروه اشتغال استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حوزه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و برطرف کردن مشکلات و موانع در این راستا مقرر شده دستگاه‌های اجرایی با متقاضیان و بانک‌های عامل استان جلسات مشترکی را برگزار کنند.

وی افزود: تاکنون 703 طرح اشتغال‌زای روستایی در کمیته فنی استان مرکزی به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که قرار بر این است که 236 میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون از تعداد 116 طرح در بانک های عامل به منظور اعطای تسهیلات با مجموع 37 میلیارد و 600 میلیون تومان موافقت شده و به 43 طرح هم تسهیلاتی برابر دو میلیارد و 600میلیون تومان پرداخت شده است.

آبایی با اشاره به کارگروه ملی اشتغال، گفت: برمبنای تعهدی که کارگروه ملی اشتغال برای استان درنظر گرفت، قرار بر این بود که در استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال 18 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شود.

وی ادامه داد: طرح اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور و استان تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار دارد و در صورتی که برای متقاضیان در این مورد مشکلی وجود داشته باشد نخست باید به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کرده و اگر مشکل برطرف نشد، به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان موضوع را منتقل کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: از آنجایی که تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی بالا است، انتظار ما از بانک‌ها این است که در تامین نیروی انسانی برای این موضوع اقدام کنند تا در نتیجه روند کار تسهیل و تسریع پیدا کرده و متقاضیان رضایت‌مندی داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما