شناسهٔ خبر: 25701560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

لزوم توجه بیشتر مسوولان به مقوله مرز و مرزبانی /آمریکا به دنبال ناامن کردن کشورهای اسلامی است

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه بیشتر مسوولان به مقوله مرز و مرزبانی تاکید کرد و گفت : حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بازدید از یگان‌های مرزی هنگ جلفا اظهار داشت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در صدد  ضربه زدن به انقلاب هستند و آمریکا و اسرائیل با تربیت عناصر تکفیری و سلفی در خاورمیانه، به دنبال ناامن کردن منطقه و کشورهای اسلامی هستند که به برکت حضور مرزبانان غیور و سایر نیروهای مسلح، این امر محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت مرزها، بیان داشت: حفظ حدود و ثغور مرزها از اهمیت خاصی برخوردار است و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند؛ "مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است"  بنابر این یکی از مهم‌ترین وظایف مرزبانی، حفظ حاکمیت کشور است.

وی تصریح کرد:  حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی است و باید دست در دست مرزبانان، امنیت در داخل کشور و مرزها را تأمین کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز همچنین با استناد به آیات و روایات در خصوص اهمیت مرز و مرزبانی از دیدگاه اسلام، یادآور شد: از ائمه اطهار (ع) روایت است که می‌فرمایند؛ "با فضیلت‌ترین اعمال آن عملی است که در جهت تحقق آن زحمت بیشتری متحمل شده باشیم" که مرزبانان با انجام ماموریت‌های سخت در اقصی نقاط مرزی کشور،  با فضیلت‌ترین اعمال را انجام می‌دهند.

آل‌هاشم با اشاره به لزوم توجه مسوولان به مرزها،گفت: مسوولان اهمیت بیشتری به مقوله مرز و مرزبانی بدهند و از اقدامات فرهنگی در جوامع مرزی غافل نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما