شناسهٔ خبر: 25701377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

جریان صدر:

دیکته های آمریکا درمورد ایران را نمی پذیریم

نصر: مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق به رهبری مقتدا صدر گفت: دیکته های امریکا در مورد رابطه با جمهوری اسلامی ایران، غیر قابل قبول است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر 'ضیاء الاسدی' درگفتگو با شبکه المیادین درخصوص اظهارت اخیر مقامات آمریکایی در مورد ایران گفت: جریان صدر و سایر شرکای عراقی، این همه مبارزه و فداکاری نکردند که امروز بخواهند سرتسلیم در برابر امیال و خواسته های آمریکا فرود آورند.

مسوول دفتر سیاسی جریان صدر گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه ماست و با هم منافع مشترک تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری داریم و ما هرگز دیکته های دیگران را در این خصوص نخواهیم پذیرفت.
الاسدی تصریح کرد: سیاست عراق باید تنها بر اساس یک معیار تعیین شود و آن منافع عراق و نیز منافع کشورهای همسایه و داشتن روابط متوازن با آنهاست و پذیرش خواسته های آمریکا جایگاهی برای ما ندارد.
وی گفت: همه می دانند که خواسته ها و امیال آمریکا حد و مرزی ندارد و نه تنها ربطی به منافع ملت ها ندارد بلکه حتی گاه مخالف منافع خود ملت آمریکا و تنها در راستای منافع شرکت های تولید اسلحه و نفت و لابی صهیونیستی است.
'ضیاء الاسدی' مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق افزود: این جریان هرگز تسلیم اراده دیگران از جمله آمریکایی ها نخواهد شد چرا که سیاست های آمریکا درمنطقه، سیاست هایی شکست خورده است و منطقه را دچار بلا و ویرانی کرده است.
وی درخصوص حضور آمریکا در عراق گفت: همانطور که در گذشته تاکید کرده ایم، حضورآمریکا در عراق غیر قابل قبول است مگر با ماهیت دیپلماتیک و در چارچوب سفارت آنهم به همان حجم و اندازه ای که سفارت عراق در واشنگتن دارد.
الاسدی افزود بویژه حضور نظامی آمریکا از نظر ما امری نپذیرفتنی است چرا که با درخواست دولت عراق انجام نشده است و دولت های گذشته و حتی دولت حیدرالعبادی (نخست وزیر کنونی) نیز گفته اند که ما درخواست افزایش نیروی نظامی آمریکا نداشته ایم.

وی گفت حضور نظامیان خارجی در دولت آینده و هر دولت دیگری در عراق باید مردود شمرده شود.
مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق درخصوص توییت مداخله جویانه ثامر سبهان سفیر اخراجی عربستان از عراق و وزیر امور خلیج فارس وزارت خارجه سعودی درمورد پیروزی ائتلاف انتخاباتی سائرون (مورد حمایت سید مقتدا صدر) نیز گفت: هیچ رابطه ویژه ای میان سید مقتدا صدر یا جریان های وابسته و نزدیک به ایشان با عربستان سعودی وجود ندارد.
وی گفت: این روابط کاملا درهمان حدی است که آشکار و در معرض دید مردم و رسانه ها قرار داشته است و چیزی بیش از سفری که مقتدا صدر به عربستان انجام نداد رابطه ای میان دو طرف وجود ندارد.
الاسدی افزود: سفر مذکور نیز تنها در چارچوب تلطیف فضا و آغاز برقراری روابط متوازن با کشور همسایه مهمی مانند عربستان قرار می گیرد.

وی ادامه دارد: السبهان توییت های عجولانه داشته است اما عراق و شرایط این کشور را درست متوجه نمی شود و بارها با توییت ها خود فضای نامناسب در عراق ایجاد کرده است و خود سید متقدا صدر نیز به این موضوع اشاره داشته است.
الاسدی گفت سید مقتدا صدر هر گونه دخالت در امور عراق را یک اشتباه بزرگ می داند و تاکید دارد که تصمیمات در این کشور باید مستقل و عراقی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما