شناسهٔ خبر: 25701359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

در راستای تداوم اقدام خصمانه آمریکا ضد ایران؛

آمریکا ۵ ایرانی دیگر را تحریم کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم ایرانیان که پس از خروج این کشور از برجام، سرعت بیشتری گرفته، چند ایرانی دیگر را به فهرست تحریمی‌ها اضافه کرد.

این ۵ نفر که مهدی آذرپیشه، محمد جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیرامین و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی نام دارند، به خاطر ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند؛ نفرات دوم تا چهارم مشخصاً به خاطر ارتباط با یگان موشکی «غدیر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند.

آمریکایی‌ها هفته گذشته، «ولی الله سیف» رئیس بانک مرکزی را هم به اتهام جابجایی پول برای نیروی قدس سپاه و مقاومت اسلامی لبنان، تحریم کرده بودند. سیف و ۵ نفری که امروز تحریم شدند، تحت تحریم‌های «فهرست اختصاصی تروریست‌های بین‌المللی» درآمده‌اند.

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا به مناسبت اعمال این تحریم‌ها، بیانیه‌ای داده و گفته: «وزارت خزانه‌داری ۵ مقام ایرانی را که با نیروی قدس و برنامه موشکی بالستیکی ایران در ارتباط هستند، هدف قرار داده است. اقدامات آنها باعث شده که حوثی‌ها، توانایی شلیک موشک به سمت شهرها و زیرساخت‌های عربستان سعودی را پیدا کنند. آنها باعث اخلال در تلاش‌های بشردوستانه در یمن و تهدید ناوبری آزاد در آبراهه‌های منطقه‌ای شده‌اند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزوده: «ایالات متحده حمایت ایران از حوثی‌ها را برنمی‌تباد؛ حوثی‌هایی که به متحد نزدیک ما یعنی عربستان سعودی حمله می‌کنند. همه کشورهای منطقه باید کاملا مراقب باشند و اجازه ندهند که ایران نیروها، تسلیحات و پول‌هایش را به نائبانش در یمن برساند.»

در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، تمام اموال و دارایی‌های اشخاص مزبور در صورت قرار داشتن در حوزه قضایی آمریکا، مصادر می‌شود و شهروندان آمریکایی هم از معامله با این افراد منع می‌شوند. علاوه بر این، موسسات مالی غیرآمریکایی در صورت ارائه خدمات مالی به این اشخاص یا به اشخاصی که از جانب این ۵ نفر کار می‌کنند، تحریم خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما