شناسهٔ خبر: 25701296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مهاجرانی: کی‌روش به‌خاطر لجبازی تیمش را ضعیف نمی‌کند

منبع: فارس

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کارلوس‌ کی‌روش به خاطر لجبازی با مربیان دیگر تیم خودش را ضعیف نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حشمت مهاجرانی در مورد فهرست تیم ملی فوتبال که انتقادهای زیادی را به همراه داشته، گفت: مربیان بر اساس تفکرات خود بازیکنان مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند. گاهی بر اساس تاکتیک یا فیزیک بدنی خوب بازیکنی انتخاب می‌شود، هنر مربی این است که از این توانایی‌های فردی بازیکنان یک تیم خوب و منسجم تشکیل دهد.

وی افزود: مربی باید خیلی خوشبخت باشد که بازیکنانش در چند پست مختلف بازی می‌کنند. مثلا اگر دفاع راستش مصدوم شد بتواند از ورویا غفوری در این پست استفاده کند. داشتن بازیکن چند پسته به سود مربی است.

مهاجرانی با اشاره به صحبت‌های کی‌روش مبنی بر جوان‌گرایی در تیم ملی گفت: کارلوس اگر قصد جوانگرایی داشت باید پس از آنکه سوت پایان مسابقات جام ملت‌ها یا جام جهانی به صدا درمی‌آمد به فکر جوانگرایی می‌آفتاد نه آنکه در آستانه جام جهانی روسیه صحبت از جوانگرایی کند و بازیکنان کلیدی و باتجربه خود را کنار بگذارد. اکنون صحبت از کدام آینده برای جوانگرایی است؟!آیا از جام جهانی مهمتر هم داریم؟! این حرف‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد اما اگر کی‌روش بعد از جام جهانی 2018 بگوید برای جام جهانی 2022 می‌خواهد جوانگرایی کند این حرف منطقی است اما نه اینکه بازیکنان کلیدی و باتجربه خود مثل سیدجلال حسینی، ورویا غفوری را کنار بگذارد. تک تک این بازیکنانی که از تیم ملی کنار گذاشته شدند می‌تـوانستند در جام جهانی برای تیم ملی مفید باشند. اینکه برخی فکر می‌کنند فوتبال حساب و کتاب ندارد درست نیست. فوتبال خیلی هم روی حساب و کتاب و منطق است. مگر می‌شود یک دفاع مستحکم و یک بازیکن خوب را کنار گذاشت.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در مورد اینکه برخی تصور می‌کنند کی‌روش با برانکو و شفر لجبازی کرده که این بازیکنان را خط زده است، گفت: فکر نمی‌کنم هیچ مربی چنین کاری بکند و بخواهد از روی لجبازی با مربیان دیگر بازیکنان خوبش را کنار بگذارد. من چنین حرفی را نمی‌پسندم. اینکه بگوییم یک مربی به خاطر لجبازی با مربیان دیگر تیم خودش را تضعیف می‌کند زیرا در آن صورت آن مربی خودش را شکست داده است و به خودش ضربه زده است. کی‌روش هم سعی می‌کند بهترین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کند هر چند بازیکنانی که از تیم ملی خط خورده‌اند در مسابقات‌شان بهترین بالانس را داشتند و با کمترین نوسان در مسابقات لیگ بازی کردند و می‌توانستند برای تیم ملی ایران در جام جهانی مفید باشند.

نظر شما