شناسهٔ خبر: 25701233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور سعیدی در مسابقات والیبال دختران آسیا حاصل تلاش 5 ساله است

ارومیه- ایرنا- مسوول کمیته استعدادیابی هیات والیبال آذربایجان غربی گفت: حضور اسما سعیدی در ترکیب نهایی تیم ملی والیبال دختران در رده جوانان حاصل پنج سال تلاش مستمر این بازیکن و مربیان استان است.

صاحب‌خبر -

سیمین ایرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازیکن که از سال 1392 آموزش والیبال را ابتدا در سالن خانه جوان و سپس در خانه والیبال هیات آغاز کرده، علاوه بر داشتن استعداد ذاتی و تکنیک فردی یکی از ورزشکاران خوش اخلاق و بدون حاشیه بوده و همواره مورد توجه مربیان و مسوولان هیات و فدراسیون قرار گرفته است.
این مربی با تجربه ارومیه ای بیان کرد: اسما سعیدی از مهر سال گذشته تاکنون در 17 مرحله اردوی تدارکاتی و آمادگی تیم ملی جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت داشته و در سال تحصیلی 96 - 97 از درس و مدرسه جا مانده است؛ این امر باید به نوعی از سوی خود ورزشکار و مسوولان آموزش و پرورش جبران شود.
ایرجی ادامه داد: آیلار سعیدی خواهر کوچکتر اسما سعیدی نیز یکی از بازیکنان مستعدی است که توانایی عضویت در تیم ملی نوجوانان را دارد ولی با همفکری والدین و به علت جا نماندن از درس و تحصیل تصمیم بر این شد که امسال از والیبال حرفه ای دور باشد.
وی افزود: سال گذشته ثنا خدا و قانون، آیلار سعیدی، بیتا رسولی، ندا حشمتی، سوما اسمعیل سرخ و معصومه علیزاده اصل پنج والیبالیست آذربایجان غربی بودند که به چندین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شدند.
ایرجی گفت: اسما سعیدی در پست های پشت خط زن و قدرتی تبحر و تکنیک فردی فوق العاده ای دارد ولی بنا به صلاح دید کادر فنی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به عنوان قدرتی زن به میدان خواهد رفت.
این مربی با تجربه ارومیه ای با اشاره به اینکه والیبال دختران ایران شایستگی کسب سکوی آسیا را دارد، ابراز امیدواری کرد که تیم ایران با چند پله صعود به سکوهای آسیایی در سال 2018 نزدیک تر شود.
وی افزود: سعیدی پس از گذراندن 16 مرحله اردو موفق شد در لیست نهایی کادر فنی قرار گیرد و از یکم خرداد ماه جاری نیز در کنار سایر هم تیم هایش در هفدهمین کمپ تیم های ملی که تا 10 روز ادامه خواهد داشت، حضور دارد.
به گزارش ایرنا اسما سعیدی متولد 1379 ارومیه بوده که امسال در ترکیب نهایی تیم ملی والیبال دختران ایران برای شرکت در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا قرار گرفته است.
اسما سعیدی، رقیه جهانی، فاطمه عنایت، زهرا زهدی، زهرا صالحی، منا آشفته، آیتک سلامت، فاطمه صبوری، الهه حلاج، هانیه مهدیزاده، بهار بهرامی نیا و زهرا کریمی 12 بازیکن اعزامی به این رقابت ها هستند.
نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از 20 تا 27 خرداد سال جاری با حضور 16 تیم به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در گروه سوم دور مقدماتی این رقابت ها با تیم های استرالیا، ماکائو و هنگ کنگ هم‌ گروه است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های مستعد در ورزش والیبال در بخش مردان و بانوان است و پیش از این نیز 9 والیبالیست دختر از این استان در سال 1395 به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شده بودند.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران، ملی پوشان زیادی تقدیم تیم های ملی کرده است و یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف و مرتضی شریفی چهار کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه های 40 تا 90 هستند.
3072/7156

نظر شما