شناسهٔ خبر: 25701162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

توسعه لزوما با پول و منابع حاصل نمی‌شود

نمایندگی زنجان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تغییر در دیدگاه‌ها و باورها لازمه توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شهرام طهماسبی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صرفا تخصیص بودجه نیست، تصریح کرد: از وظایف متعدد سازمان می‌توان به توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی، سازماندهی نظام فنی و اجرایی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، برنامه‌ریزی برای نظام مدیریت استان، نیازسنجی برای برنامه‌های توسعه، رصد و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نیز تدوین برنامه آمایش استان و نظارت بر اجرای آن اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که بیشتر مدیران و کارشناسان، تلقی درستی از توسعه ندارند، اظهار کرد: از منظر برخی از مدیران تکنولوژی به معنی توسعه است، در حالی که می‌توان بدون تغییر و پیشرفتی در فرهنگ، در نگرش فردی و اجتماعی و تفکر علمی و راهبردی، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز استفاده کرد، بنابراین توسعه تغییری است که بایستی در باورها و نگاه ما به اقتصاد، مسائل و مشکلات جامعه و نیازهای انسان که متناسب با تکنولوژی تغییر می‌کند، حاصل شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه این انسان و تفکر آن است که باید توسعه یابد، تصریح کرد: در صورتی که دیدگاه‌های افراد جامعه در این راستا تغییر کند می‌توانیم شاهد حرکت آن جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت باشیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه لزوما با پول و منابع حاصل نمی‌شود و بایستی به دنبال آموزش و ارتقای مهارت‌های خود باشیم، یادآور شد: در صورتی که دانش و باور ما در مسیر توسعه قرار گیرد می‌آموزیم که از ظرفیت خود در مسیر توسعه و پیشرفت شهر، استان و کشور خود استفاده کنیم.

طهماسبی با تأکید بر اینکه حرکت‌های جمعی بسیار مؤثرتر از حرکت‌های فردی است، خاطرنشان کرد: توسعه به صورت فردی حاصل نمی‌شود، بلکه یک حرکت جمعی است، لذا باید تلاش کنیم به یکدیگر احترام گذاشته، تقسیم وظایف کرده و کار خود را درست انجام دهیم تا بتوانیم با کار جمعی و تفکر سیستمی، موجبات توسعه و پیشرفت سیستمی را که جزئی از آن هستیم فراهم کنیم.

وی با اشاره به جایگاه بخش گردشگری در اقتصاد کشورها، تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری هر منطقه شناسایی شده و برنامه‌ریزی‌ها بر پایه آن صورت گیرد و در این حوزه از طرح‌ها و ایده‌های در زمینه گردشگری حمایت می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه نیروی انسانی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ارزش فراوانی به نیروی انسانی قائل هستند، زیرا بر این باورند نیروی انسانی کارآمد ارزش‌آفرینی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه یک جامعه اگر بخواهد سر پای خود بایستد باید به حوزه اقتصادی توجه ویژه داشته باشد، یادآور شد: این مسئله بارها در سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند مسئله اقتصاد یکی از مسائل اصلی جامعه است نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه‌ این جلسه نیز فرماندار خرم‌دره با اشاره به انجام عملیات دو بانده کردن جاده ترانزیت که می‌تواند مکمل خوبی برای آزاد راه قزوین - زنجان باشد، تصریح کرد: عملیات دوبانده کردن جاده ترانزیت در شهرستان خرم‌دره در سه نقطه در دست اقدام است.

حجت محمدی با اشاره به اینکه عملیات دوبانده کردن راه‌آهن زنجان تهران نیز یکی از پروژه‌های بزرگ کشور است که در شهرستان خرم‌دره نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیارد تومان در ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ساختمان بیش از ۶۰ درصد ادارات شهرستان مطلوب نیست، بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ اداره شهرستان در مجتمع ادارات فعال هستند که ساختمان آن‌ها پاسخ‌گوی فعالیت‌های اداری نیست و ۴ اداره نیز به صورت استیجاری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما