شناسهٔ خبر: 25700911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در کرسی آزاداندیشی علوم پزشکی ایلام مطرح شد

حمایت از کالای ایرانی الزاماتی دارد/ بجای کیفیت‌ به دنبال برند هستیم!

کرسی آزاد اندیشی با عنوان «استراتژی حمایت از کالای ایرانی فرصت یا تهدید» در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد
 
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «استراتژی حمایت از کالای ایرانی فرصت یا تهدید» با همکاری نهاد رهبری و گروه معارف دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
 
 متین نصیری، دبیر اجرایی این کرسی که از دانشجویان رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری­‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام است، در باره برگزاری این کرسی و اهدافش گفت: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب ر خصوص اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی کشور، این کرسی در جهت حمایت از تولید ملی برگزار شد و تلاش شد که نظرات مختلف در این حوزه شنیده شود.

نصیری اضافه کرد: این کرسی که با همکاری نهاد رهبری و گروه معارف دانشگاه در سالن شهدای جامعه پزشکی دانشگاه برگزار شد، با استقبال پرشور و گسترده دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی نیز همراه بود.

وی افزود: در این کرسی دانشجویان در دو گروه موافق و مخالف به داوری دکتر سید رحمت الله موسوی مقدم از اساتید گروه معارف استان و دکتر خلیل مومنی از اعضای هیات علمی دانشگاه نظرات خود را در خصوص موضوع کرسی بیان کردند.

دبیر اجرایی این کرسی آزاد اندیشی ادامه داد: از جمله دیدگاه‌های گروه موافق ارائه شده در این کرسی، خرید کالای ایرانی عامل بهره­ گیری از ابعاد اقتصادی و سیاسی کشور، کالای ایرانی عامل رسیدن به توسعه پایدار، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه، نابودی فرصت‌های شغلی در اثر خرید کالای خارجی و خرید کالای ایرانی عامل ارتقاء کیفیت واردات و جذب نیروی انسانی کارآمد و مانع بیکاری جوانان می­ گردد.

متین نصیری، دبیر اجرایی و مجری این کرسی ادامه داد: گروه مخالف نیز در این کرسی دیدگاه‌های خود را بیان کردند که عمده آن‌ها شامل، کیفیت کم مواد غذایی عامل به خطر افتادن سلامت مردم، عدم استفاده از متخصصان سبب بیکاری جوانان و در نتیجه کاهش کیفیت کالای ایرانی، ضعف در قانون گذاری و واردات از طریق تحویل دادن نفت و تحویل گرفتن کالای بی­ کیفیت، کیفیت کم کالا‌های ایرانی به خصوص در زمینه خودروسازی و در عوض استفاده از کالا‌های بی کیفیت خارجی، اگر حمایت از کالای ایرانی یک فرصت است، پای فرد تولید کننده است یا مصرف کننده؟ مضر بودن کیفیت نامطلوب کالای ایرانی بوده است.

وی اضافه کرد: در پایان نیز دکتر موسوی مقدم و دکتر مومنی به عنوان داوران کرسی، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع کرسی و سخنان گروه‌های موافق و مخالف پرداختند که عمده مباحث ان‌ها این بوده است که زمانی که رهبر با دانش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود شعاری برای سال انتخاب می­ کند نباید به سادگی از آن گذشت؛ بنابراین ما می ­توانیم با سرمایه ­های کاری و ملی خود به استقلال برسیم و خودکفا باشیم. حمایت از کالای ایرانی الزاماتی دارد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه به جای کیفیت گرایی به دنبال برند هستیم، قشر ضعیف جامعه زندگی مطلوبی ندارند و اشرافی گران به کالای خارجی روی آورده­اند، وقتی ما توانایی لازم را در بخش نظامی و انرژی هسته­ ای داریم چرا نتوانیم کالای مطلوب تولید کنیم؟ و رسانه‌ها و سایرین برای ذهن ایرانی برنامه ­ریزی می­ کنند؛ زمانی که ما در جنگ توانستیم بر پایه توان خود بایستیم، اکنون هم با مدیریت ذهن خود می ­توانیم به استقلال برسیم. با کاهش تأثیرپذیری کوکورانه از سایر کشور‌ها و ذهنیت­ ها به خودکفایی و ارتقای سطح اقتصاد جامعه خواهیم رسید.

گفتنی است، گروه موافق در این کرسی دانشجویان دانشگاه شامل محیا نظری و وحید منصوری و گروه مخالف نیز خانم‌ها زهرا شاولی و حسنا نرگسی بودند.

نظر شما