شناسهٔ خبر: 25700876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسینی شاهرودی در گفتگو با دانشجو:

دولت پیشنهادی برای اخذ مالیات از افراد سودجوی بازار ارز و سکه ندارد/ معتقدیم درآمد‌هایی که منشا تولید ندارند مشمول مالیات می‌شوند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مکانیزم اخذ مالیات از کسانی که اقدام به پیش فروش گسترده سکه می کنند گفت: تاکنون پیشنهادی از سوی دولت برای ما در این خصوص نیامده است اما معتقدیم ...

صاحب‌خبر -

سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به این سوال که درشرایط اخیر اقتصادی برخی افراد به بازار سکه و ارز هجوم برده اند، مکانیزم اخذ مالیات از این افراد به چه شکلی است، اظهار داشت: تاکنون پیشنهادی از سوی دولت برای ما در این خصوص نیامده است اما معتقدیم که این نوع درآمدها مشمول مالیات می شود.

وی افزود: به طور مثال تهیه ارز و سکه برای مصارف خاصی مثل بیماری، تولید، ورود مواد اولیه و.. در حوزه پولی و بانکی و ارزی شرایطی را دارد که نباید مشمول مالیات نباید شود.

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: پولی که منشا تولید نداشته باشد و صرفا به عنوان زراندوزی باشد و موجب تبدیل پول ملی به ارز بیگانه شود و در صندوق ها نگهداری شود باید مشمول مالیات شود.

نظر شما