شناسهٔ خبر: 25699810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

يک فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان رژیم صهیونیستی زخمي شد

در درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی که روز چهارشنبه در شهر نابلس در شمال کرانه باختری روی داد یک فلسطینی زخمی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، مهمترين رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است .. 
 
يک فلسطيني در نابلس زخمي شد
در درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی که روز چهارشنبه در شهر نابلس در شمال کرانه باختری روی داد یک فلسطینی زخمی شد.
خبرگزاری آناتولی گزارش داد درگیری های شدیدی بین جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی روی داد که به شهر نابلس یورش برده بودند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از کرانه باختری، درگیری ها پس از آن روی داد که نیروهای ارتش اسرائیل تعدادی از خانه ها را بازرسی و یک مرد جوان را از ناحیه دست هدف گلوله قرار دادند. این فرد سپس برای درمان به بیمارستان منتقل شد.
در این درگیری ها ارتش اسرائیل از گلوله های جنگی، پلاستیکی و صوتی استفاده کرد. جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ به سمت نظامیان از خود دفاع می کردند.
ارتش اسرائیل اغلب به شهرها و روستاهای فلسطینی حمله می کند تا افرادی را که " تحت پیگرد " قرار دارند، دستگیر کند.
 
حمله صهيونيست ها به قايقي در بندر غزه 
ساکنان محلی خبر دادند یک هواپیمای اسرائیلی بامداد چهارشنبه یک قایق پهلو گرفته در شهر غزه را منهدم کرد.
گزارشی از تلفات جانی در این حمله منتشر نشده است.
ارتش رژيم صهيونيستي نیز اعلام کرد هواپیما‌های اسرائیلی ”اهدافی نظامی متعلق به نیروی دریایی حماس و زیربنا‌های  متعلق به این جنبش در شمال نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.
رژيم صهيونيستي محاصره‌ای دریایی در نوار غزه اعمال کرده است و پیش از این نیز از رسیدن قایق‌های دیگر به ساحل جلوگیری کرده بود.
 
کابینه امنیتی اسرائیل نشست های خود را در یک سنگر زیرزمینی برگزار می کند
به گزارش خبرگزاری رویترز از قدس ، رسانه های اسرائیلی روز سه شنبه اعلام کردند کابینه امنیتی اسرائیل، که گروهی از وزرای ارشد دولت به ریاست نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو را شامل می شود، شروع به استفاده از یک سنگر زیرزمینی امن برای برگزاری نشست های هفتگی اش کرده است.
از این تاسیسات که « مرکز ملی مدیریت » نام دارد اولین بار توسط کابینه امنیتی در سال 2011 و به منظور تمرین یک سناریوی بحران ملی استفاده شد. این مرکز در زیر مجتمع دولت در قدس احداث شده و شامل بخش های اقامتی و تاسیسات فرماندهی است.
گزارشهای مربوط به این مرکز در بحبوحه افزایش تنشها با ایران منتشر می شود.
 
عزیمت کاروان دریایی «غزه آزاد» از دانمارک به نوار غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، امسال ائتلاف کاروان دریایی غزه آزاد با هدف شکست حصر نوار غزه از دانمارک به سمت آن منطقه به راه افتاده است. این گروه شامل چند قایق و شناور حامل کمکهای بشردوستانه به همراه شماری از فعالان از طرف اروپا و دریای مدیترانه به نوار غزه حرکت می کند. فعالان حاضر در این کاروان دریایی می خواهند با حصر محاصره غیر قانونی نوار غزه که بیش از یک دهه است از طرف اسرائیل علیه مردم غزه برقرار شده است، توجه جهانیان را به وضع فلسطینیان ساکن در این باریکه جلب کنند.
 
آنروا : اسرائیل عمدا تظاهر کنندگان فلسطینی غیر مسلح در غزه را هدف قرار داده است
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه ( آنروا ) روز سه شنبه اعلام کرد اسرائیل عمدا هفته گذشته تظاهرکنندگان فلسطینی را در نزدیکی مرز غزه هدف قرار داده است.
پی یر کراهنبوهل Pierre Krahenbuhl در کنفرانس خبری در غزه جراحاتی را که تظاهر کنندگان فلسطینی متحمل آن شده اند " تعجب آور " توصیف کرد.
وی افزود ارتش اسرائیل عمدا اندام های تحتانی، زانو، پشت و سر تظاهر کنندگان را هدف قرار داده است.

نظر شما