شناسهٔ خبر: 25699571 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جام جهانی 2018؛

امیدواری پسران رود نیل به پیرمرد آرژانتینی

تیم ملی فوتبال مصر به تجربه سرمربی کهنه کار خود در جام جهانی روسیه دل بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بسیاری معتقدند صعود مصر بعد از 28 سال به جام جهانی به خاطر محمد صلاح بوده است، نقش پررنگ صلاح در این صعود تاریخی که جشنی ملی را در پی داشت بر کسی پوشیده نیست اما نام هکتور کوپر 63 ساله سرمربی این تیم بیش از صلاح برای این تیم وزن دارد، او زادهٔ ۱۶ نوامبر ۱۹۵۵ بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل آرژانتین است.

کوپر در دوران بازیگری در پست مدافع میانی بازی کرد. او دوران بازیگری خود را در تیم‌های باشگاهی آرژانتینی سپری کرد. وی همچنین در سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان بازیکن سه بار برای تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفته‌است. کوپر سرمربی آرژانتینی و سابق اینتر، مایورکا و والنسیا که در اوایل قرن جدید موفقیت های بسیاری را در دنیای فوتبال از جمله رساندن والنسیا به دو فینال پیاپی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده بود، پس از چند سال دوری از فوتبال برای هدایت سرمریبگری تیم ملی مصر با سران فدراسیون فوتبال این کشور توافق رسید.

 

مصر

 

از آخرین تجربه های تلخ این سرمربی 60 ساله در دنیای فوتبال که در بین سال های 2001 تا 2003 هدایت تیم اینتر را برعهده داشت، می توان به اخراج از تیم ملی گرجستان در سال 2008 و پشت سر گذاشتن فصلی ناموفق در الوصل امارات اشاره کرد. کوپر در تیم‌های اتلتیکو هوراکان، لانوس، رئال مایورکا، والنسیا، رئال بتیس، پارما، تیم ملی گرجستان، آریس سالونیک، ریسینگ سانتاندر، اردواسپور و الوصل امارات مربیگری کرده‌ است.

او درباره حضور در جام جهانی 2018 هم می گوید: تلاش می کنیم به عنوان یک تیم تا جایی که ممکن است، امنیت آفرین باشیم و تا بدین جای کار موفق به دستیابی به خواسته ها بوده ایم. می دانیم که هر چه پیش می رویم، باید سطح کاری خود را نیز ارتقا بخشیم.

کوپر که یک میلیون سیصدهزار پوند میزان دستمزدش از مصر است، گفته می شود بعد از جام جهانی روسیه هدایت عربستان را برعهده خواهد گرفت.

نظر شما