شناسهٔ خبر: 25699477 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در نامه‌ای به رئیس دانشگاه فرهنگیان؛

دانشجو معلمان یزد خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش موضوعی در مورد دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاک نژاد یزد منتشر شد مبنی بر این که به شرط و بهانه‌ی کمک خیری به آن مرکز به مبلغ هشتصد تا یک میلیون تومان با میهمان تحصیلی دانشجویان در آن مرکز موافقت می‌شده است و تعداد بیش از صد نفر از پردیس شهید بهشتی مشهد بنا به تصمیم سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به یزد منتقل شدند.

همچنین به صورت پراکنده از سایر استان‌ها نیز در مرکز یزد میهمان می‌شدند که این مبلغ از آن‌ها مطالبه می‌شد و در پی امتناع دانشجویان از پرداخت یا ندادن گواهی اشتغال به تحصیل و تهدید و ارعاب دانشجویان و همچنین دخالت حراست آن مرکز در مطالبه‌ی این پول مواجه شدند.

موضوع در بازرسی استانداری یزد، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری مطرح شد که با حمایت حراست مرکز یزد و گرفتن بالاجبار رضایت نامه‌ی پرداخت و حل کردن مفر قانونی آن راه به جایی نبرد تا این که معاونت سیاسی و امنیتی استانداری یزد به موضوع ورود کرد و سه دفعه سرپرست پردیس شهیدان پاک نژاد یزد را احضار کرده و مورد بازخواست قرار داد، اما بنا به ملاحظات سیاسی نزدیک انتخابات و رعایت اولویت‌های کاری به دست فراموشی سپرده شد.

سرپرست وقت سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان نیز در مصاحبه‌ای قول بررسی و رسیدگی به موضوع را دادند که بیشتر جنبه‌ی آرام سازی التهاب جو را داشت و کاری صورت نگرفت بلکه مورد حمایت هم واقع شد.

در پی آن شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد جهت رسیدگی به این موضوع صورت گرفت که با وساطت اداره‌ی حراست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و قول رسیدگی و با ارعاب دانشجویان از طریق کمیته‌ی انضباطی، گزینش و ... و احضار تنی چند از دانشجویان به واحد‌های مذکور راکد ماند و همگی از ادامه و پیگیری موضوع با این منطق که زیر بار این ظلم برویم و این یک میلیون را بدهیم بهتر است تا بیکارمان کنند، سر باز زدند.

ناگفته نماند که دفاتر مراجع عظام تقلید نیز نسبت به زیان شرعی و اجتماعی و حرمت این کار اعلام نظر کرده بودند؛ لذا ما دانشجویان تقاضا داریم به آبرو و حیثیت دانشگاه فرهنگیان که این همه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد با جانبداری‌های دوستانه، کاری و سیاسی خدشه وارد نشود و درخواست رسیدگی به این موضوع و بازپس دهی چک‌ها و وجوهات گرفته شده و برخورد با عوامل این تخلف آشکار را از رئیس کل دانشگاه فرهنگیان جناب آقای دکتر خنیفر داریم.

نظر شما