شناسهٔ خبر: 25699464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| لاریجانی طرح برجام را در مجلس سزارین کرد

R41366/P1361/S6,64/CT1

نماینده سابق مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با بیان اینکه لاریجانی طرح برجام را در مجلس سزارین کرد، گفت:‌ تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس سبب شد تا برجام ناقص متولد شود و این نقص نیز در اجرای برجام القا شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام اظهار داشت: شکست برجام که ظرف مدت 20 دقیقه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد کاملاً طبیعی است.

وی با اشاره به برخی ایرادات و مشکلات برجام افزود: در معاهده برجام بندی برای جبران خسارت خروج یک‌جانبه یکی از کشورهای طرف قرارداد وجود ندارد و دولت ایران تضمینی برای خروج از برجام از سایر کشورهای دریافت نکرده است.

نماینده سابق مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری برای انجام این مذاکرات شروطی را اعلام کردند که برخی از شروط در برجام عملی نشده است تصریح کرد: آمریکا برجام را پاره کرده است و ما باید این معاهده را به آتش بکشیم.

وی با بیان اینکه برای ادامه فعالیت برجام باید برای انجام تعهدات از کشورهای اروپایی تضمین قابل قبولی دریافت شود اضافه کرد: خسارت خروج احتمالی هر یک از کشورهای طرف قرارداد در معاهده برجام باید پیش‌بینی شود.

خسروی با بیان اینکه لاریجانی طرح برجام را در مجلس سزارین کرد یادآور شد: تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در مجلس شورای اسلامی سبب شد تا برجام ناقص متولد شود و این نقص نیز در اجرای برجام القا شد.

وی ابراز داشت: تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی با شرایط و نواقصی که داشت به معنای زیر پا گذاشتن قانون اساسی بود.

نماینده سابق مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه برجام بر اساس گفته‌ها در مجلس به تصویب رسید و اعتنایی به تعهدات، نوشته‌ها و متن آن نشد تصریح کرد: قانون اساسی در تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی نقشی نداشت.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس برای تصویب برجام عجله داشتند و عده‌ای نیز درصدد بهره‌برداری از برجام برای دستیابی به اهداف خود بودند که مانع از تولد سالم برجام شدند.

خسروی تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در صحن علنی مجلس نهم را شبیه به سزارین نوزاد برجام توصیف و تصریح کرد: آقایان آن‌قدر برای تصویب برجام در مجلس عجله داشتند که شاید فراموش کردند پای مصالح ملی در میان است.

وی افزود: باید دقت کافی برای تصویب برجام در صحن علنی مجلس نهم انجام می‌شد تا امروز دچار مشکل برای نجات آن نشویم.

نماینده مردم سمنان،سرخه و مهدی‌شهر با بیان اینکه آمریکا بار دیگر نشان داد که دشمن مردم ایران بوده و پای تعهدات خود نمی‌ایستد گفت: برخی‌ها چطور صحبت از برقراری روابط با آمریکا می‌کردند درحالی‌که تاریخ نشان داده که این کشور دشمن ماست؟

وی با تأکید بر اینکه اروپا هم مانند آمریکا قابل‌اعتماد نیست عنوان کرد: مذاکره‌کنندگان کشورمان باید این بار تضمین کتبی و محکم از اروپا بگیرند که همه منافع ملت ایران در برجام تحقق یابد و حقی از مردم کشورمان ضایع نشود.

انتهای پیام/ش

نظر شما