شناسهٔ خبر: 25699283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت مجدد پمپئو از رژیم صهیونیستی و لفاظی علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا مقابل اقدامات ایران در اروپا و کشور‌های عربی کوتاه نمی‌آید مدعی شد خواسته‌های آمریکا از ایران توهم و خیال پردازی نیست بلکه این مطالبات، ساده و امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

حمایت مجدد پمپئو از رژیم صهیونیستی و لفاظی علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: «ما با هر اقدامی علیه اسرائیل در دیوان کیفری بین المللی مخالفت خواهیم کرد.»

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا مقابل اقدامات ایران در اروپا و کشور‌های عربی کوتاه نمی‌آید مدعی شد خواسته‌های آمریکا از ایران (شروط دوازده‌گانه) توهم و خیال‌پردازی نیست بلکه این مطالبات ساده و امکان‌پذیر است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «مهم است که بار دیگر تأکید کنم که وظایفی که ایران باید انجام دهد، آنقدر هم دشوار نیستند. من دیده‌ام که در گزارش‌هایی نوشته شده که این‌ها خیال‌پردازی هستند و امکان تحقق ندارند. اما این‌ها کارهای بسیار ساده‌ای هستند و اغلب کشورها در جهان اینطور رفتار می‌کنند.»

پمپئو بدون اشاره به محاصره طولانی‌مدت یمن توسط نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی، ایران را مسئول قحطی در این کشور معرفی کرده و ادامه داد: «ما از آن‌ها می‌خواهیم از شلیک موشک به سمت ریاض دست بردارند. اینکه ایرانی‌ها تصمیم بگیرند به سمت یک کشور دیگر موشک شلیک نکرده و جان آمریکایی‌هایی را که از طریق فرودگاه آن مسافرت می‌کنند، تهدید نکنند، خیال‌پردازی نیست»

پمپئو همچنین گفت: «اینکه از آن‌ها بخواهیم درگیر تروریسم نباشند، خیال‌پردازی نیست. این‌ها مجموعه‌ای از درخواست‌ها هستند که ما از بقیه جهان هم داریم. اگر کشور دیگری در خاورمیانه به دنبال ساخت بمب اتم بود، برای متوقف کردن آن کشور هم تلاش می‌کردیم!»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر اروپا و آمریکا درباره ایران، گفت اطمینان دارد که طرفین در تقابل با ایران به تفاهم می‌رسند.

وی گفت: «مطمئن هستم که مجموعه‌ای از ارزش‌ها و منافع وجود دارد که با هم همپوشانی دارند و ما را به این جمع‌بندی واحد می‌رسانند که لازم است به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه جهان، پاسخ داده شود.»

انتهای پیام/

اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

برچسب‌ها:

نظر شما