شناسهٔ خبر: 25699095 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بریتیش پترولیوم همکاری با ایران در توسعه یک میدان گازی را به تعویق انداخت

R36486/P1361/S8,89,95/CT10

شرکت بریتیش پترولیوم به دلیل نگرانی از احتمال نقض تحریم های جدید آمریکا علیه ایران همکاری با ایران برای توسعه میدان گازی رام را به تاخیر انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی تلگراف، شرکت بریتیش پترولیوم برنامه خود برای حفاری چاه جدید در میدان گازی دریای شمال را به دلیل نگرانی ها از احتمال نقض تحریم های آمریکا علیه ایران به تعویق انداخته است.

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم قصد دارد تا فعالیت های جدیدی را در میدان گازی رام انجام دهد اما اعلام کرد این فعالیت ها را تا زمان شفاف شدن تحریم های آمریکا علیه ایران به تاخیر می اندازد.

بریتیش پترولیوم نیز همانند ایران نیمی از سهام میدان گازی رام در دریای شمال را دارد اما اعلام کرده است در صورتی که تحت تحریم های آمریکا قرار بگیرد از همکاری با ایران در این میدان گازی کنار خواهد کشید.

بر اساس این گزارش، بریتیش پترولیوم منتظر پاسخ مقامات خزانه داری انگلیس و آمریکا درباره پیامدهای همکاری این شرکت با ایران هنگام اجرای تحریم های جدید است.

از سوی دیگر بریتیش پترولیوم مدتی است که درصدد واگذاری سهم خود به شرکت سریکا انرژی است.

شرکت سریکا انرژی نیز با تاکید بر تداوم تعهدات و همکاری با شرکای خود اعلام کرد دولت انگلیس قرار است درباره ادامه توسعه میدان گازی رهام با مقامات آمریکایی رایزنی کند تا روند توسعه این میدان گازی مشترک با ایران ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/.

نظر شما