شناسهٔ خبر: 25698708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

40 فیلم درنمایشگاه قرآن نمایش داده می شود

تهران - ایرنا - مدیر کمیته رسانه ای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از نمایش10 فیلم سینمایی و 30 فیلم مستند، داستانی و انیمیشن در نمایشگاه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد نصیری شامگاه سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های بخش فضای مجازی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: کمیته رسانه در پنج بخش برنامه هایی را ارائه می کند که در بخش «سینما نمایشگاه» 10فیلم بلند سینمایی در حوزه قرآن طی 10 شب با حضور برخی از عوامل فیلم مانند کارگردان یا بازیگران به نمایش در می آید.
وی افزود: جهانگیر الماسی اجرای این برنامه ها را به عهده دارد و علاوه بر پخش 30 فیلم مستند، داستانی و انیمیشن دو کلیپ و دو موشن گرافی با موضوع فعالیت فرقه ها و ادیان در حوزه رسانه پخش می شود.

** تکریم خبرنگاران قرآنی
نصیری بخش رسم آئینگی را مربوط به رسانه ها دانست و گفت: از 18 رسانه داخلی و خارجی دعوت کردیم تا در نمایشگاه حضور یافته و کارهای رسانه ای خود را در این بخش انجام دهند.
وی افزود: هدف از برپایی این بخش تکریم خبرنگاران قرآنی است تا در نمایشگاه با فضایی مناسب به تهیه اخبار و گزارش بپردازند.
مدیر کمیته رسانه یکی دیگر از اهداف بخش رسم آئینگی را توجه به رسانه های قرآنی در راستایمعرفی دستاوردهای قرآنی انقلاب عنوان کرد.

** رصد 37 شبکه رادیو، تلویزیونی
نصیری گفت: بخش نظر و بصر در واقع مانیتورینگ رسانه های صوتی و تصویری بین المللی است که در حوزه قرآن برنامه هایی را پخش می کنند و بر همین اساس 20 شبکه تلویزیونی قرآنی و 17 شبکه رادیویی قرآنی را در قالب تصاویر و صدا ارائه کرده ایم.
وی این بخش از فعالیت های کمیته رسانه را به منظور ارائه نمایی از ظرفیت رسانه ها در سطح جهان درباره قرآن دانست.
وی افزود: در بخش گذر رسانه، تابلوهای اطلاع رسانی در حوزه انتقال مفاهیم قرآنی به نمایش درآمده تا مشخص شود در این زمینه تاکنون از چه رسانه هایی استفاده شده است.

** کارگاهی برای ارتقاء سواد رسانه ای فعالان قرآنی
مدیر کمیته رسانه نمایشگاه قرآن اضافه کرد: در بخشی دیگر کارگاه ها و رویدادهای استارت آپ های تخصصی برگزار می شود و در کنار آن سه کارگاه برای آموزش و ارتقاء سواد رسانه ای فعالان قرآنی برپا خواهد شد و در روزهای نهم تا یازدهم خرداد یک رویداد استارت آپی نیز برای کارآفرینی در فضای قرآن به ویژه در حوزه رسانه ای با عنوان طلوع برکت برگزار می شود.

** جایگاه نمایشگاه قرآن در فعالیت های تبلیغی و ترویجی
محمدمهدی عزیززاده مدیر بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به روند برگزاری نمایشگاه قرآن در 25 سال گذشته گفت: این روند نشان می دهد که نمایشگاه قرآن توانسته جای خود را در نمودار فعالیت های تبلیغی و ترویجی پیدا کند.
وی ویژگی نمایشگاه امسال را با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در پیوند انقلاب و قرآن در اجزای مختلف از جمله رسانه و فضای مجازی دانست و گفت: تاکنون بخشی به نام رسانه و فضای مجازی در نمایشگاه نداشتیم و تاسیس این بخش یک پیام آشکار در اهمیت فضای مجازی و رسانه است.

** حضور 57 نهاد در بخش رسانه
عزیززاده گفت: 57 مجموعه از نهادهای دولتی و غیر دولتی در برگزاری این بخش کمک کرده اند که در سه کمیته رسانه، کمیته فروش محصولات دیجیتال و کمیته فضای مجازی فعالیت دارند.
وی افزود: بیش از هزار و 200 محصول فروشگاهی مانند نرم افزار و قلم قرآنی، 159 اثر و محصول قرآنی در این بخش ارائه می شود که در مجموع 1359 اثر دیجیتالی در فضایی بالغ بر دو هزار و 500 متر مربع به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

** معرفی برترین های قرآن و عترت در فضای مجازی
سید یاسر ساجدی مدیر کمیته فضای مجازی گفت: برترین برنامه هایی که در فضای مجازی با موضوع قرآن و عترت تولید شده بر روی دیواری به نمایش درمی آید که شامل 50 اپلیکیشن، 50 نرم افزار و 50 سایت است و مسابقه ای نیز با موضوع انتخاب بهترین اپلیکیشن برگزار می شود.
وی افزود: در غرفه مجازی فضای سالم و مفید به بررسی فرصت ها و چالش های این فضا برای خانواده ها می پردازیم و با راه اندازی باشگاه همراهان نمایشگاه امکانی را فراهم کرده ایم تا فعالان قرآنی بتوانند از 100 هزار تومان بن خرید بهره مند شوند.
ساجدی با اشاره به تبلیغات دیجیتال انجام شده برای نمایشگاه قرآن گفت: تاکنون بیش از 20 هزار نفر در باشگاه همراهان نمایشگاه عضو شده اند.

** حمایت از کالای ایرانی در نمایشگاه قرآن
سید جعفر صادقی مدیر کمیته فروش محصولات دیجیتال گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کالای ایرانی است و به همین دلیل در ساختار و شکل ظاهری و نحوه عرضه محصولات تغییراتی داده شده است و یک نگاه فرهنگی ایجاد شده و با ارائه یک فضای جذاب شرکت کنندگان در غرفه های این بخش مستقر شده اند.
وی افزود: محصولات ارائه شده در بخش های قرآن، تلاوت، معارف دینی، سیره اهل بیت علیهم السلام، ادعیه، زیارات، مناجات، موضوع های عمومی، قلم های قرآنی و ابزارهای دیجیتال تقسیم شده است.
صادقی اضافه کرد: با 480 شرکت تماس گرفتیم که در نهایت 20 شرکت نرم افزاری شناسایی شده و 10 شرکت نیز نمایندگی دادند تا محصولاتشان در یک غرفه به فروش رسد و در همین راستا نگاه درآمدی وجود ندارد و هزینه های بسیار پائینی برای تهیه غرفه و سایر امکانات مورد نیاز از این شرکت ها گرفته شده است.

** سامانه فروش آنلاین راه اندازی شد
صادقی گفت: علاقه مندان در سراسر کشور می توانند اطلاعات مربوط به هزار و 200 محصول دیجیتال را در سامانه ببینند و به صورت دیجیتال خریداری کنند و این محصولات شامل نرم افزارهای تحت موبایل، اپلیکیشن، قلم های قرآنی و محصولات صوتی و تصویری است.
وی افزود: این سامانه به گونه ای طراحی شده تا محصولات موردنظر تا پایان نمایشگاه قرآن ادامه خواهد داشت و ضمن توسعه امکانات سامانه علاقه مندان می توانند به صورت دائمی از آن استفاده کنند.
مدیر کمیته فروش محصولات دیجیتال از رونمایی چند برنامه و بازی رایانه ای در هفته آینده خبر داد که با موضوع های قرآنی ساخته شده است.
فراهنگ**1003**

نظر شما