شناسهٔ خبر: 25698147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تجمع اعتراضی جمعی از مرغداران زنجانی در مقابل استانداری/ وضعیت صنعت مرغ بحرانی است

جمعی از مرغداران زنجانی برای حل مشکلات خود در زنجان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; این معترضان در مقابل استانداری زنجان تجمع کردند و این تجمع اعتراض آمیز در مقابل استانداری به دلیل گرانی خوراک مرغ٬  ارزان بودن مرغ و عدم حمایت از مرغداران بود. 

این تجمع کنندکان با اشاره به بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلاتشان اعلام کردند: در اثر بی توجهی مسئولان، زندگی ما فدای بهره های بانکی سنگین در تولید مرغ که بخش بزرگی از امنیت غذایی جامعه را تامین می کند، شده است.

یکی از معترضان با اشاره به مشکلات مرغداران در استان زنجان اظهار کرد: با مشکلات نبود و گرانی خوراک مرغ مواجه هستیم. 

وی با بیان اینکه خوراک مرغ وارداتی بوده و با افزایش قیمت دلار قیمت خوراک ها نیز افزایش یافته و تامین خوراک برای مرغداران مشکل شده و در حال حاضر پرورش مرغ هیچ صرفه اقتصادی ندارد ابراز کرد: همچنین تحت فشار اقساد بانکها هستیم و با این شرایط اقتصادی توان پرداخت وامهای خود را نداریم. 

یکی دیگر از تجمع کنندگان با اشاره به اینکه این مشکل را به اتحادیه مرغداران ابلاغ کردیم گفتند هیچ کس توجه نمی کند ابراز کرد: با رو نق تولید چرخه اقتصاد هم میچرخد ولی متاسفانه در استان ما این طور نیست همه سعی میکنند مانعی بر سر راه تولید کنندگان دهند. 

وی با اشاره به اینکه بانکها، جهاد کشاورزی و سازمان صنایع و معادن از جمله عاملان ایجاد کننده مانع بر سر راه پرورش دهندگان مرغ در استان هستند خاطر نشان کرد: این سازمانها وقتی که مرغ گران می شود در بین مردم اقدام به جو سازی استفاده از هورمون در مرغداریها میکنند ولی اگر هورمون استفاده میشود پس سازمانهای نظارتی از جمله دامپزشکی و مراکز بهداشت چه نقشی دارند. 

این معترض با اشاره به اینکه با این وجود این مشکلات سازمانهای دارای و تامین اجتماعی نیز کمر پرورش دهندگان مرغ را شکسته است افزود: با این مشکلات امروز به جایی رسیدیم که توان پرداخت حقوق کارگران را هم نداریم. 

وی با بیان اینکه برای پرداخت بیمه کارگران هزاران مشکل بر سرراه تولید کنندگان قرار می دهند آیا این راه حمایت از تولید است؟ ادامه داد: معنای حمایت از تولید ایجاد مانع برسر تولید کنندگان نیست. 

یکی دیگر از معترضان با اشاره به اینکه تنها درد گرانی نیست نمی‌توانیم خوراک مرغ تهیه کنیم افزود: قیمت سویا نسبت به سال گذشته در هر کیلوگرم 500 تومان افزایش یافته است. 

وی خاطر نشان کرد: خرید مرغ در زنجان اتفاق نمی افتد و مرغها در دست مرغداران مانده و این نیز مشکل ما را دو چندان کرده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر براساس مصوبه و اعلام اتحادیه قیمت تمام شده مرغ برای تولید کنندگان 6 هزار و 200 تومان و در حاضر 4 هزارو 200 تومان عرضه میکنیم با این حال خریداری و به هیچ عنوان حمایت از تولید اتفاق نمی افتد. 

یکی دیگر از مرغداران با اشاره به اینکه به نظرم حل مشکلات ما در توان مسئولانی استانی نیست و خواسته ما حل مشکلات خود را از مسئولان کشوری خواستاریم ابراز کرد: دولت نیز جوابگو حل مشکلات تولید کنندگان نیست. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت مرغ بحرانی است بیان کرد: به دلیل وارداتی بودن خوراک مرغ با افزایش قیمت ارز قیمت خوراک مرغ نیز افزایش یافته است و حضور دلالان در این عرصه پررنگ تر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما