شناسهٔ خبر: 25697950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

آمادگی لازم برای بالا بردن سطح غنی‌سازی را داریم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر بخواهیم سرعت به معنای توسعه و افزایش سطح غنی سازی انجام شود، ما آمادگی آن را داریم و به دوستانمان در مجلس هم اعلام شد ما آمادگی بازگشت را داریم. به گزارش  مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پس از حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر نیاز به بازگشت پذیری بود که ما امیدواریم هیچ وقت به آنجا نرسیم، زیرا صنعت هسته‌ای کشور به خوبی و بدون هیچ مشکلی و با اهداف تجاری پیش می‌رود و همه حوزه‌های هسته‌ای در حال بهینه سازی است، اما اگر بخواهیم سرعت به معنای توسعه و افزایش سطح غنی سازی انجام شود ما آمادگی آن را داریم و به دوستانمان در مجلس هم اعلام شد ما امادگی بازگشت را دارم ، اما بازهم اعلام می‌کنم که امیدوارم هیچ وقت به آنجا نرسیم.

وزارت کشور شایعه ایجاد استان جدید را تکذیب کرد

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برخی شایعات مبنی بر ایجاد استان‌های جدید در تقسیمات کشور گفت: هیچگونه طرحی برای ایجاد استان جدید در وزارت کشور مطرح نیست و تمامی شایعات در این خصوص نادرست و ناشی از تلقیات ذهنی طراحان اینگونه مطالب می‌باشد. به گزارش ایلنا، اسماعیل جبارزاده با تاکید بر اینکه بحث تقسیمات کشوری تابع الگوها و الزامات منطقه‌ای است، افزود: متاسفانه گاهی برخی افراد بدون لحاظ حساسیت‌های منطقه‌ای که می‌تواند باعث بروز نارضایتی‌ها و ناآرامی‌هایی شود، مطالبی را درباره تقسیمات کشوری مطرح می‌کنند که لازم است با دقت عواقب اظهارات خود را بسنجند و در نهایت برابر با قانون، وزارت کشور فصل‌الخطاب بررسی و اجرای تقسیمات کشوری بوده و هرگونه اظهارنظر در اینگونه موارد غیرقابل اعتناست.

اعلام آمادگی شورای شهر برای اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل در تهران

رئیس شورای شهر تهران با اعلام آمادگی برای پیگیری مصوبات پدافند غیرعامل در تمام حوزه‌های شهرداری، کمیسیون‌های محیط زیست و سلامت، معماری و شهرسازی و کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر را مسئول پیگیری موضوعات پدافند غیرعامل در شورا قرار داد. به گزارش ایسنا، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه مشترک با محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان بر ضرورت توجه به موضوعات پدافند غیرعامل با توجه به تهدیدات خارجی و تهدیدات انسان‌ساخت و طبیعی برای کلان‌شهرها و بویژه کلان‌شهر تهران تأکید کرد و گفت: جایگاه پدافند غیرعامل به دلیل قوانین و مقررات در سه حوزه شهری، حفاظت از مردم و پاسخ به تهدیدات، جایگاه مطرحی است و انتظارات سازمان پدافند غیرعامل کشور از مجموعه شهرداری و شورای شهر تهران نیز همکاری این مجموعه برای انجام‌شدن وظایف سازمان پدافند غیرعامل است. در این دیدار رئیس شورای شهر تهران نیز آمادگی کامل خود را برای پیگیری مصوبات و الزامات پدافند غیرعامل در تمام حوزه‌های شهرداری اعلام و کمیسیون‌های محیط زیست و سلامت، معماری و شهرسازی و کمسیون عمران و حمل‌ونقل را مسئول پیگیری موضوعات پدافند غیرعامل در شورای شهر عنوان کرد.
هاشمی همچنین از رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درخواست کرد که به لحاظ تبیین موضوعات و نقش و اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل و تاثیری که در مدیریت شهری و حفاظت و صیانت از مردم به دنبال دارد، در جلسه شورای شهر تهران حاضر و در صحن شورا مطالب و موضوعات پدافند غیرعامل را بیان کند و از کارشناسان پدافند غیرعامل جهت همفکری و هم‌اندیشی در این کمسیون‌ها دعوت به عمل آید. در این جلسه رئیس شورای شهر برای تکمیل پروژه نیمه‌تمام ایستگاه – پناهگاه قیطریه که از انتظارات پدافند غیرعامل است قول مساعدت و همکاری داد.

کابینه دولت نیازمند ترمیمات مثبت است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: کابینه محافظه‌کار با وعده‌های آقای روحانی تطابق و هماهنگی ندارند. مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت در مرحله دوم انتظارات مردم را از جهاتی افزایش داد و رئیس دولت همچنان بر وعده‌هایش استوار است و ما این مساله را در گفتار، رفتار و عکس العمل‌های آقای رئیس جمهور می‌بینیم. وی خاطرنشان کرد: زمانی که دولت آقای روحانی تشکیل شد یک نگرانی وجود داشت و اکنون بعد از یکسال ارزیابی این است که این نگرانی جا داشته است، زیرا همکارانی که رئیس جمهور برگزیده بودند به نظر می‌رسد چندان توانمندی نسبت به اهداف آقای روحانی ندارند . عضو شورای مرکزی اتحاد ملت بیان کرد: ما این حق را به آقای رئیس جمهور می‌دادیم که با شناختی که دارد و مشکلاتی که پیشرو  وجود دارد به صورت معمول افرادی را ارزیابی کند و کابینه مناسب خود را انتخاب کند.  وی ادامه داد: همان زمان این انتقاد نسبت به کابینه ایشان وارد بود که افراد محافظه‌کار با وعده‌های آقای روحانی تطابق و هماهنگی ندارند و کابینه چابک‌تر و سرزنده‌تر و غیرمحافظه‌کار برای وعده‌هایی که آقای روحانی به جامعه داده ، مناسب‌تر است. 

زمینه ارسال پرونده تخلفات شهرداری تهران 
به محاکم قضایی فراهم شده است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد: از کوچک ترین تخلف در شهرداری چشم پوشی نخواهیم کرد و زمینه ای فراهم شده است تا پرونده‌های تخلفات، از این پس در محاکم قضایی رسیدگی شوند. به گزارش ایلنا، جلسه شورای معاونان سازمان بازرسی در سال ۹۷، با حضور معاونان و سرپرستان سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ برگزار شد. محمد جواد شیرازی در این جلسه با آروزی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بر رعایت حد و حدود الهی و قضاوت عادلانه در همه امور تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم شهرداری تهران را در ۱۵ سال اخیر بررسی کنیم، می‌توان گفت که یک سال گذشته به جهت تغییرات ایجاد شده در شهرداری ، استعفای شهردار سابق و انتخاب مجدد شهردار ، یکی از حساس ترین، پیچیده ترین و سخت ترین زمان‌های کاری شهرداری بوده است.
شیرازی تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب را محور کار بازرسی دانست و ابراز داشت: اگر امروز صحبت از بازسازی اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی و مبارزه با فساد می‌کنیم، در واقع این‌ها حداقل مسائلی بود که این انقلاب بر مبنای آن شکل گرفت. وی با اشاره به این موضوع که سازمان بازرسی از کوچک ترین تخلف در شهرداری چشم پوشی نخواهد کرد و هیچ فرد ، سازمان و نهادی مصونیت ندارد، بلکه همه در مقابل قانون برابرند و باید به آن تمکین کنند اظهار داشت: کار جدیدی که در این دوره اتفاق خواهد افتاد رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری در محاکم قضایی می‌باشد و از این پس تمامی پرونده‌ها جهت رسیدگی و اجرای قانون به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

چاپ اسکناس بدون پشتوانه بزرگترین خطای
 پولی و بانکی است

نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس، گفت: پول ملی کشور ۴۰ درصد افت کرد و مردم ۴۰ درصد دارایی‌ها خود را از دست داده اند که این یک فاجعه برای کشور است.
جهانبخش محبی نیا در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر چاپ پول بدون پشتوانه، گفت: چاپ اسکناس در شرایط کنونی آن هم بدون پشتوانه که به گونه ای تزریق پول پر قدرت به جامعه بوده بزرگترین خطای پولی و بانکی است.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امیدوارم مسئولان کشور به ویژه شورای پول و اعتبار مانع این اقدام غیرعقلانی و ناشیانه شوند، افزود: اثر چاپ اسکناس مستقیما در اقتصاد کشور تورم زا و اختلال آفرین بوده و در این وضعیت حالت جهشی و زایشی گرفته و برای اقتصاد کشور خطرناک است.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای پول ملی ارزشی باقی نمانده و فاتحه آن خوانده شده است، لذا باید سر قبر پول ملی نشست و فاتحه آن را خواند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بزرگترین خیانتی که مسئولان اقتصادی کشور انجام دادند شکستن هیبت پول ملی است به ویژه در جهش‌ها و تکانه‌های اخیر در بازار ارز که پول ملی کشور 40 درصد افت کرد و مردم 40 درصد دارایی‌ها خود را از دست داده‌اند که این یک فاجعه برای کشور است.

نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی درگذشت

مبارز انقلابی و مجاهد نستوه آذربایجان غربی به دیار باقی شتافت.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه پیشین ارومیه شب گذشته بدلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت. براساس اعلام بیت آن مرحوم، پیکر حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی روز چهارشنبه دوم خرداد ۹۷ از میدان انقلاب ارومیه به سمت مصلای امام خمینی (ره) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
براساس توصیه حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی محل دفن نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه ایوان مصلای امام خمینی (ره) که سالیان سال در همان جا اقامه نماز جمعه این شهر را بر عهده داشت خواهد بود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما