شناسهٔ خبر: 25697891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
هزینه‌های کفن و دفن کی پرداخت می‌شود؟

داماد ما که فرهنگی بود و پدرم که او نیز فرهنگی بود در سال‌های ۹۱ و ۹۴ فوت کردند، ولی هنوز آموزش و پرورش کمک هزینه کفن و دفن آنها را پرداخت نکرده است. کی این مبلغ را پرداخت می‌کنند؟

شهروندی از سراب (آذربایجان شرقی)

ریشه‌کنی فقر با استفاده از فقه پویای اسلامی

دولت با استفاده هرچه بیشتر از فقه پویای اسلامی و با دعوت از اندیشمندان قادر است با برنامه‌ریزی‌های مناسب فقرهای پنهان و آشکار را در جامعه ریشه‌کن کند.

یک هموطن

پلیس ۱۱۰ دیر به محل مورد نظر اعزام می‌شود

گاهی که با پلیس ۱۱۰ به مناسبت‌های گوناگون تماس می‌گیریم، یا کسی پاسخگو نیست و یا دیر گوشی را بر می‌دارند و به محل مورد نظر اعزام می‌شوند که جا دارد دلایل آن را اعلام کنند.

از مراجعان به پلیس ۱۱۰

سؤال از کارگردان سریال‌های تاریخی

از آقای محمدرضا ورزی که معمولاً سریال‌های تاریخی می‌سازد سؤال می‌کنم که ایشان چه اصراری دارند چهرة‌محمدعلی فروغی را بدنام و خائن نشان دهند؟ وی یکی از خادمان میهن ما و خدمتگزار تاریخ و فرهنگ ایران بوده است.

پرویز کهنسال‌ ـ اسلامشهر

کثیفی معابر عمومی میدان تجریش

بی‌نظمی، کثیفی و نابسامانی در معابر عمومی میدان تجریش، از ایستگاه مترو تا امامزاده صالح بیداد می‌کند در آنجا بساط دستفروشان پهن است و افرادی باقی‌مانده سبزی‌هایی را که برای فروش پاک کرده‌اند، در پیاده‌روها و خیابان رها می‌کنند. آیا شهرداری منطقه یک نمی‌خواهد به این موضوع رسیدگی کند؟

از ساکنان تجریش

با آمریکای قلدر چه کنیم؟

خواننده‌ای پیام داده و گفته بود؛ آتش زدن پرچم آمریکا توهین به ملت آن کشور است، حرف ایشان متین است،‌ ولی وقتی کشوری با قلدری جلوی ارسال داروهای حیاتی به ایران را می‌گیرد و به همین دلیل بسیاری از بیماران جانشان به خطر می‌افتد، وقتی این کشور هواپیمای مسافربری ما را با موشک می‌زند و به فرمانده حمله‌کننده جایزه می‌دهند، ما چه کار باید کنیم، آیا توقع دارند در برابر این رفتارهای زشت و خصمانه سکوت کنیم؟

خانم شهروند از تهران

بهانه به دست دشمن ندهیم!

در حالی که دشمن از کوچکترین خطاهای ما سوءاستفاده می‌کند و در صدد بهانه‌جویی بر می‌آید، چرا معدودی از نمایندگان مجلس پرچم آمریکا را که نماد آن کشور و مورد احترام ساکنان آن سرزمین است آتش می‌زنند؟ آنان مگر نمی‌بینند که اخبار این قبیل کارها چگونه به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای و خبرگزاری‌های خارجی در ابعاد وسیع منتشر می‌شود؟ به قول معروف؛ دشمن دانا بلندت می‌کند، بر زمینت می‌زند نادان‌دوست!

یک ایرانی

راهکار بازگشت آرامش به اقتصاد کشور

ملت ایران طی سال‌ها از مفسدان اقتصادی صدمات زیادی خورده‌اند و عده‌ای که یکشبه ثروتمند شده‌اند و فقط از طریق دلالی بخصوص ارز و طلا به ثروت‌های افسانه‌ای رسیده‌اند، حالا آتش‌بیار مشکلات مردم شده‌اند. من، به عنوان یک شهروند به دولت پیشنهاد می‌کنم در این شرایط سخت و خطیر به مدت ۶ ماه خرید و فروش طلا و سکه را به‌کلی ممنوع و قاچاق اعلام کند تا اقتصاد کشور آرام شود، به عقیده من چنین کاری هیچ آسیبی به همراه ندارد و مشکلی به وجود نمی‌آورد.

شهروندی از نوشهر

افت کیفیت صدای تلفن در تهران‌پارس

اخیراً کیفیت صدا در تلفن‌های ثابت و همراه بخصوص در منطقه تهران‌پارس پایین آمده و علاوه بر آن، با قطع و وصل و اختلال همراه شده است. مسئولان مربوطه این مشکل را بررسی و حل کنند.

از ساکنان تهران‌پارس

این همه گرانی با مستمری ۵۳هزار تومانی!

با این همه گرانی و تورم مستمری مددجویان ناشنوای سازمان بهزیستی واقعاً اندک است و نیاز به افزایش آن احساس می‌شود. در حال حاضر با ۵۳هزار تومان مستمری چند عدد نان و آن هم طی یک ماه می‌توان خرید؟

رضا فلاحی

افزایش سقف سنی بیمه‌شدگان عمر و حوادث

در پاسخ به پیام من، خواننده‌ای پیام داده و گفته که امید به زندگی در ایران افزایش پیدا نکرده است. من در پیام خود کاری به درستی یا نادرستی این موضوع نداشتم و صرفاً از قول آقای حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان نقل کردم که سن امید به زندگی در ایران افزایش پیدا کرده است و براین اساس سقف سنی بیمه‌شدگان عمر و حوادث بازنشستگان کشوری باید افزایش یابد.

بیمه شده عمر و حوادث بازنشستگان کشوری

بحران آب به کجا برسد تا چاره‌جویی کنند؟

به دلیل آبیاری‌های سنتی و غیرعلمی پارک‌ها و فضاهای سبز شهرها، آب زیادی به‌صورت روزانه به هدر می‌رود. با توجه به وسعت بسیار زیاد این فضاهای سبز شهرداری‌ها باید برنامه‌های دقیق و عملی را به مورد اجرا بگذارند تا از هدررفت آب جلوگیری شود. متأسفانه علاوه بر پارک‌ها، وضعیت آبیاری فضاهای سبز در ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها هم همین‌طور است. به‌راستی بحران آب باید به کجا برسد که مسئولان احساس خطر کنند و در این زمینه اقدامات گسترده و قاطعی به عمل آورند؟

تلفن به خط ارتباطی

این همه سختگیری برای ۲میلیون تومان وام!

بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی هستم، برای ۲میلیون تومان وام به بانک رفاه کارگران مراجعه کرده‌ام که از من ضامن حقوق‌بگیر با چک و سفته و معرفی‌نامه کسر از حقوق او را می‌خواهند!‌ چرا ما را برای ۲میلیون تومان اذیت می‌کنند؟ چرا از مستمری‌های‌مان که دست خودشان است کسر نمی‌کنند؟ آیا برای وام‌های نجومی هم، همین‌گونه برخورد می‌کنند؟

بازنشسته تأمین اجتماعی ـ سنندج

پاسخ مسئولان

پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی درباره خدمات‌رسانی

در روز جمعه

احتراماً، با عنایت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ ۱۶ر۲ر۹۷، با عنوان «خدمات‌رسانی شرکت واحد در روز جمعه» اعلام می‌دارد: باتوجه به نظارت از طریق سامانه مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی، سرویس رسانی در خط ۲۷۷ (بلوار نیکنام ـ میدان هفتم تیر) ایستگاه میدان کلانتری، بدون انحراف از برنامه زمانبندی انجام شده و تاخیر بوجود آمده موصوف، علت تجمع وانت‌بارها و پارک سواری‌های شخصی در تقاطع خیابان درودیان و شکوفه بوده که منجر به عدم سرویس‌رسانی مناسب در ایستگاه میدان کلانتری شده است.

لازم به ذکر است به منظور کاهش زمان سفر و جلب رضایت شهروندان، ایستگاه کلانتری از روز شنبه مورخه ۲۲ر۲ر۹۷ از میدان کلانتری به خیابان شکوفه، تقاطع سیرجان (۱۷۰ متر فاصله از میدان) انتقال یافته است.

محمدرضا رضایی‌منش ـ مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیرعامل و مدیر روابط عمومی

پاسخ شهرداری منطقه۷ درخصوص جمع‌آوری نیوجرسی

با سلام و احترام؛ به استحضار شهروند محترم درخصوص پیام با موضوع درخواست از شهرداری منطقه ۷ جهت جمع‌آوری نیوجرسی در کوچه ششم، خیابان شهید قندی، پلاک۹ به تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۷ چاپ شده در روزنامه اطلاعات می‌رساند: بنابر اعلام اداره اجرای احکام منطقه در راستای اجرای رأی کمیسیون ماده صد و با توجه به افطارهای مکرر و ممانعت ذی‌نفعان از اجرای رأی، مبادرت به استقرار نیوجرسی در محل شده است، لذا جهت رفاه حال شهروندان محترم و باتوجه به درخواست ذینفع جهت تخلیه و رفع خلاف کامل از ملک مذکور، نیوجرسی جمع‌آوری گردید.

زهرا نعمتی ـ مدیر روابط عمومی

نظر شما