شناسهٔ خبر: 25697856 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

بریتانیا: کاربران اینستاگرام ۶۳ درصد بیشتر از سایرین احساس بدبختی می‌کنند

نتایج تحقیقات انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا حاکی از آن است که اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است و کاربران این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌ها احساس بدبختی می‌کنند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بریتانیا: کاربران اینستاگرام ۶۳ درصد بیشتر از سایرین احساس بدبختی می‌کنندنتایج تحقیقات انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا حاکی از آن است که اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است و کاربران این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌ها احساس بدبختی می‌کنند.

یورونیوز؛ شبکه‌های اجتماعی اکنون بخش مهمی از زندگی اغلب افراد جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان هستند و در سال‌های اخیر محبوبیت رو به رشدی داشته‌اند. گرچه هدف از طراحی و ایجاد این شبکه‌ها گسترش ارتباطاط اجتماعی و سرگرمی بوده است، اما تحقیقات جدید حاکی از آن است که این شبکه‌ها در کنار کارکرد اصلی خود بر روی سلامت روان افراد تاثیرگذارند.

براساس آمارهای رسمی، ۹۱٪ جوانان ۲۴-۱۶ ساله در بریتانیا در شبکه‌های اجتماعی به طور فعال عضو هستند. این میزان در گروه سنی ۲۵-۳۴ حدود ۸۹٪، در میان گروه سنی ۳۵-۴۴ حدود ۷۰٪، در میان گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ حدود ۶۶٪، در میان گروه سنی ۵۵-۶۴ حدود ۵۱٪ و در افراد ۶۵ سال به بالا حدود ۲۳٪ است.

نظر شما