شناسهٔ خبر: 25697733 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

«عکاسی زیر آتش» روی آنتن می‌رود

مستند «عکاسی زیر آتش» یکم و دوم خرداد از ساعت 19:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

صاحب‌خبر -

مستند «عکاسی زیر آتش» یکم و دوم خرداد از ساعت 19:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود. مستند «عکاسی زیر آتش» به تهیه‌کنندگی سلیم غفوری و کارگردانی سعید فرجی که قصه اشغال تا آزادی خرمشهر از زبان عکاسان جنگ است، یکم‌ و دوم خرداد از ساعت 19:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود. سعید فرجی درباره این مستند گفت: «عکاسی زیر آتش» قصه اشغال تا آزادی خرمشهر از زبان عکاسان جنگ و با محوریت مهرزاد ارشدی ساخته‌ شده است؛ عکاس آبادانی که یکی از غنی‌ترین آرشیوهای عکس را از اشغال خرمشهر در اختیار دارد.

او افزود: در بخش میدانی این مستند با مهرزاد ارشدی همراه شدیم و در بازار خرمشهر، پل مواصلاتی آبادان و خرمشهر و... با او درباره «عکاسی زیر آتش جنگ» و دشواری‌هایش گفت‌وگو کردیم؛ از لحظه نزدیک شدن عراقی‌ها به شهر، اشغال شهر، آخرین دفاع و درنهایت آزادسازی خرمشهر.

این کارگردان گفت: در بخش دیگری از این مستند با دیگر عکاسان جنگ، چهره‌های شناخته‌شده‌یی مثل امیرعلی جوادیان، سعید صادقی، منوچهر قلمچی، جاسم غضبان‌پور و... گفت‌وگو کردیم.

فرجی اظهار کرد: من عکاس و مستندساز هستم و ۱۵ سال است که از جنگ و صلح در زندگی مسلمان‌ها در کشورهای مختلف عکاسی می‌کنم

در واقع به هر دو حوزه علاقه دارم و همه مستندهایی که تا امروز ساخته‌ام، نسبتی با عکاسی دارند.

او افزود: در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌یی از جنگ لبنان، بحران لیبی، جنگ با داعش در عراق و... عکاسی کرده‌ام و برایم جذاب بود بتوانم از اتفاقی که در کشور خودم افتاده است فیلم بسازم. با همین نگاه سراغ ساخت «عکاسی زیر آتش» رفتم و این مستند را به سرانجام رساندم.

فرجی درباره تازه‌ترین فعالیت‌ هنری‌اش گفت: مشغول عکاسی پروژه «زندگی مسلمانان» هستم و در کنار آن ساخت قسمت دوم مستندی درباره تاریخ عکاسی اجتماعی در ایران را شروع کرده‌ام. او افزود: سال گذشته قسمت نخست این مستند را با عنوان «میرزا جواد» ساختم، مستندی که به ورود عکاسی به ایران و نخستین شهید عکاس در دوران فتح تهران توسط مشروطه‌خواهان می‌پرداخت. «عکاسی زیر آتش» در ۲ قسمت ۲۱ دقیقه‌یی تهیه‌ شده و امشب و فردا شب ساعت 19:30 از شبکه مستند پخش و روز آینده ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.

 

نظر شما