شناسهٔ خبر: 25697714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرار به جلو پورسیدآقایی در ماجرای طرح ترافیک خبرنگاران

R1491/P1361/S2,25/CT7

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اینبار برای کاهش انتقادات به اجرای طرح ترافیک ۹۷ و همچنین واگذاری طرح به خبرنگاران، بار دیگر سازمان‌های دیگر را مسئول این کم کاری دانست اما فارع از اینکه تمام انتقادات به وی وارد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داستان طرح ترافیک خبرنگاران تمامی ندارد، خبرنگارانی که علی رغم ارسال مدارکشان نتواستند  مجوز ورود به طرح ترافیک دریافت کنند و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از خبرنگاران در طی روز برای تهیه خبر در محدوده طرح تردد دارند.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جمله معاون شهرداری است که انتقادات زیادی به وی در خصوص اجرای طرح و نحوه آنو وجود دارد، معاونی که سعی کرده است به گونه‌ای دیگر پاسخ نقدها را بدهد.

وی در اظهارات جدیدش در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران با اعلام اینکه 2 هزار سهمیه در طرح ترافیک به خبرنگاران داده شده است گفت: البته ما می‌دانیم تعداد دیگری از این افراد شرایط لازم را برای دریافت طرح داشته‌اند اما معاونت حمل‌ونقل ترافیک محدودیت‌هایی را با توجه به سهمیه برای این افراد داشته و دارد و به همین دلیل ما نتوانسته‌ایم به همه خبرنگاران طرح ترافیک بدهیم.

وی گفت: البته بنده قبل از ثبت‌نام طرح ترافیک برای خبرنگاران پیشنهاداتی را درخصوص استفاده رسانه‌ها به‌صورت رایگان از خدمات کارپینو برای جابه‌جایی خبرنگاران دادم اما متأسفانه این پیشنهاد مورد قبول مسئولان رسانه قرار نگرفت و حتی از وزارت ارشاد خواستیم تا در شناسایی و معرفی خبرنگاران به ما کمک کنند که در این زمینه نیز اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت: ما تلاش داشتیم که سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران توسط وزارت ارشاد انجام شود که این موضوع مورد موافقت مسئولان وزارتخانه قرار نگرفت.

وی همچنین در خصوص توزیع کارت رایگان حمل‌ونقل عمومی به خبرنگاران گفت: مبلغ شارژ این کارت‌ها 350 هزار تومان است و یک‌ساله است و در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که نحوه توزیع کارت‌های یک‌ساله به خبرنگاران به‌چه‌شکلی خواهد بود گفت: در مرحله اول خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده‌اند و در سامانه مای تهران ثبت‌نام کرده‌اند کارت یک‌ساله دریافت می‌کنند و در ادامه نیز ثبت‌نام مجددی از خبرنگارانی که در طرح ترافیک ثبت‌نام نکرده‌اند انجام می‌شود و کارت یک‌ساله در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده فرآیند توزیع کارت انجام بگیرد.

به گزارش تسنیم در حالی پورسیدآقایی توپ کم کاری‌های خود را به زمین وزارت ارشاد می‌اندازد که حتی مسئولان این وزارتخانه هم نسبت به اجرای طرح ترافیک انتقاد داشتند.

پیش از این معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به شهردار جدید تهران با انتقاد تند از طرح ناکارآمد شهرداری تهران در خصوص توزیع آرم طرح ترافیک بین خبرنگاران، این طرح را طرح پورسیدآقایی خوانده بود نه طرح شهرداری تهران.

محمد سلطانی‌فر -  معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: علیرغم برگزاری جلسات متعدد با حضور اصحاب رسانه، نمایندگان انجمن های صنفی و همچنین اعضای شورای شهر با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، همچنان برای اصحاب رسانه و رفع مشکل طرح ترافیک آنها به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه این طرح در حوزه شکلی و اجرایی مشکلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر اینکه برای شهروندان تهرانی دارای ابهامات جدی و مشکلات عدیده است؛ خبرنگاران، روزنامه نگاران و مدیران مسئول را نیز دچار سردرگمی و مشکلات روزافزون کرده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به دغدغه‌های اصحاب رسانه و تسهیل امور مطبوعات و خبرنگاران، از جمله اصلی ترین وظایف وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی است، به تابناک گفت: سهمیه طرح ترافیک برای خبرنگاران، شاید کمترین کاری است که شهرداری تهران می‌باید در جریان اطلاع رسانی انجام دهد، اما امروز با وجود اجرای این طرح از نیمه اردیبهشت، شهروندان همچنان سوالات متعددی دارند و از کم و کیف موضوع طرح ترافیک، هزینه روزانه، مدلهای اجرایی برای افراد مختلف اطلاعات دقیق و جزئی ندارند؛ خبرنگاران نیز نتوانستند از این طرح استفاده کنند؛ برای همین هم معتقدم این طرح؛ طرح آقای پورسیدآقایی است نه طرح ترافیک شهر تهران.

سلطانی‌فر همچنین ضمن تبریک به افشانی - شهردار جدید تهران، ابراز امیدواری کرد که با توجه به قول مساعد اعضای شورای شهر تهران و عنایت شخص آقای افشانی به جامعه رسانه ای و خبرنگاران، دغدغه این روزهای اصحاب رسانه، با پیگیری جدی، هرچه زودتر حل شود و مسئولان شهرداری صدای خبرنگاران را بشنوند.

به گزارش تسنیم اعضای شورای شهر تهران نیز در طی روزهای گذشته نسبت به اجرای طرح ترافیک انتقاداتی داشته و از افشانی شهردار تهران خواسته اند تا به موضوع طرح ترافیک و نحوه اجرای آن وارد شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما