شناسهٔ خبر: 25697659 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از شهادت فرزند بانوی مسلمان ژاپنی تا تغییر معیار ازدواج بانوی فرانسوی

خبرگزاری شبستان: در نشست صمیمی «سفیران نور» که در محل نمایشگاه قران با حضور دو بانوی مسلمان فرانسوی و ژاپنی برگزار شد مباحث مختلفی از جمله شهادت فرزند بانوی ژاپنی و تغییر معیار ازدواج یک دختر فرانسوی مطرح شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، نشست صمیمی «سفیران نور» با حضور دوبانوی مسلمان از سلسله ویژه برنامه های کمیته زنان و خانواده بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در محل این نمایشگاه برگزار شد.

امسال شاهد تحقق رسالت های ویژه نمایشگاه قرآن کریم هستیم به طوری که پای نوآوری های نوین به خوبی به نمایشگاه باز شده است و توجه مخاطبان و قرآن پژوهان سراسر کشور را جلب کرده است.

باید گفت که اخلاق، عدالت اجتماعی، امنیت اجتماعی و انسانیت همه سرمایه هایی هستند که به دست آوردن و حفظ آنها سرمایه دیگری لازم دارد که نامش ایمان است و ایمان نیز در سایه توجه به آیات الهی صورت می گیرد؛ بر همین اساس برگزاری چنین نمایشگاهی برای تمامی دست اندرکاران آن و حتی بازدیدکنندگان باید بسیار حائز اهمیت باشد.

کسانی که از قرآن آگاهی ندارند نمی توانند مروج آن باشند بر همین اساس تمامی افرادی که در برگزاری چنین نمایشگاهی فعالیت داشته اند مسئولیتشان دوچندان می شود و به منظور پیشبرد اهداف الهی خود باید ابتکار عمل ویژه بکار ببرند که این مهم در این دوره از نمایشگاه قرآن دیده می شود.

کمیته زنان و خانواده نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در راستای تحقق این رسالت برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده است که از جمله می توان به برنامه های بخش زنانه اشاره کرد.

بخش زنانه، شامل برنامه­ ای با عنوان بانوان قرآن­ پژوه(نمایش ٢٠ تابلو از بانوان مفسر و قرآن­ پژوه در طی تاریخ)؛ سوره­ای به­نام زنان(مسابقه ارسال سه پیام اخلاقی و اعتقادی در موضوع زنان از سوره­ های نساء، و نور و اهدای ٦ جایزه هر شب)؛ سفیران نور(دیدار و تکریم از ١٤ بانو که سفیر ارزش­های دینی و قرآنی در ایران و خارج از کشور هستند)؛ بانوی ایرانی؛ هنر قرآنی(حضور ٤ بانوی هنرمند در رشته­ های هنری (خوشنویسی؛ تذهیب؛ قلم­زنی و تصویرگری)و برگزاری وررک شاپ هنری روزانه ازجمله ویژه برنامه های کمیته زنان و خانواده در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

در شامگاه سومین روز از نمایشگاه قرآن نشستی با حضور دو بانوی ژاپنی و فرانسوی مسلمان شده برگزار شد.

در ابتدای این نشست صمیمی هاجر قدمی جویباری مدیر کمیته زنان و خانواده هدف از پیشبرد بخش سفیران نور را معرفی بانوانی که به نوعی مبلغ و حامی ارزش های دین هستند عنوان کرد.

در ابتدای امر به سراغ خانم «کونیکو یامامورا» بانوی ژاپنی مسلمان رفتم.

به نظر می رسد که نمایشگاه قرآن می تواند محل مناسبی برای دید و بازدید تمام علاقه مندان به مکتب مبین اسلام باشد و ازاین محل، دین اسلام برای جهانیان تعریف مناسب شود و تلاش های مناسبی برای شناساندن ظرفیت های قرآنی و مذهبی کشور به جهانیان صورت گیرد.

نظر شما