شناسهٔ خبر: 25697575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مدیریت چشم دوخته به خارج،مشکلات را حل نمیکند

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهارکرد: خردمندان نباید بگذارند آسیب‌های فرهنگی و فکری جامعه را فرا بگیرد زیرا اگر جامعه‌ای دچار آسیب شد اول باید خردمندان و روشنفکران آن مورد سؤال قرار بگیرند. 

وی افزود: روشنفکر کسی نیست که دل در گروی غرب داشته باشد، روشنفکر کسی است که جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای رفع آنها راه حل و برنامه داشته باشد. 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از مشکلات کشور این است که دانشگاه محافل و نشست‌های خود را دارد و صنعت و اقتصاد راه خود را می‌روند. علم باید با اقتصاد و صنعت و حتی با سیاست پیوند بخورد. 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایران بالنده و ملت پرشور و دلداده به خدا با سرمایه عظیم خون شهیدان و نیروی انسانی متراکم جوان و فرهیخته، نباید از اخم اروپا و آمریکا متأثر شود. مسئولان نباید کشور و زندگی مردم را اسیر برجام و غیر برجام کنند، بلکه باید مسیر پیشرفت و حل مشکلات مردم را با قدرت و با الگوی درونزا به پیش برد. 

رئیسی بیان کرد:اینکه به ایران اسلامی اخم شود فرصتی برای افزایش بالندگی کشور است، این فرصت را در در دفاع مقدس تجربه کردیم، هرچه عرصه تنگ شد تهدیدهای بیشتری به فرصت تبدیل و پیشرفت‌های مضاعفی حاصل شد، البته این مسیر یک شرط اساسی دارد و آن مدیریت جهادی و مردمی است .با مدیریت بی‌حال و چشم‌دوخته به بیرون از مرزها، این فرصت‌سازی شکل نخواهد گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما