شناسهٔ خبر: 25697570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

مراسم اربعین امسال باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مراسم اربعین امسال باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی شهریاری عصر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق در جهت برگزاری هرچه بهتر پیاده روی اربعین افزود: امروز موضوع زیارت و پیاده روی اربعین حسینی(ع)، مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است؛ فلذا باید طوری برنامه ریزی گردد که ضمن دوری از مسائل حاشیه ای و اختلاف برانگیز، مراسم اربعین امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی اضافه کرد: امسال آسیب شناسی لازم در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی اربعین و اعزام زائرین استان باید صورت گیرد تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین نسبت به پیگیری راه اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری عراق برای صدور ویزای اربعین در ارومیه قول مساعد داد.

تشکیل گروهی برای مستندسازی اقدامات استان در اربعین حسینی (ع)، تشکیل کمیته استقبال از زائرین خارجی در استان و توزیع بسته های فرهنگی به زائرین از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه گفت: امروز زیارت اربعین به یک نماد و شعار جهان تشیع و اسلام تبدیل شده و روز به روز نیز گسترش می یابد.

وی در ادامه بر ضرورت اتحاد و انسجام در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین و برپایی موکب ها تاکید کرد و گفت: در روند برگزاری مراسم اربعین، گاها سوء استفاده هایی توسط برخی افراد سودجو انجام می گیرد که باید جلوی این مسئله گرفته شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، امسال زائرین استان آذربایجان غربی و تعدادی از استان های دیگر، از مرز خسروی برای زیارت اربعین تردد خواهند کرد.

علیرضا رادفر افزود: لازم است زیرساخت ها و تمهیدات لازم برای تسهیل تردد و پذیرایی از زائرین در مرز خسروی پیش بینی شود که مقرر شده این موضوع با مشارکت وزارت کشور و تعدادی از استان های کشور انجام گیرد.

روسای کمیته های ستاد استانی اربعین حسینی (ع) نیز در این جلسه ضمن طرح مسائل و مشکلات، گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام گرفته در مراسم اربعین سال گذشته ارائه کردند.

نظر شما