شناسهٔ خبر: 25697344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رسیدگی به لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم به تعویق افتاد

صاحب‌خبر -
رئیس مجلس پس از شنیدن نظرات یک موافق و یک مخالف و اصرارهای پی‌در‌پی و مکرر نمایندگان جریان‌های سیاسی مختلف در مجلس پیشنهاد داد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(cft)به کمیسیون امنیت برگردد و پس از دو هفته دیگر در دستور کار مجلس قرار گیرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه دیروز مجلس علی لاریجانی در باره لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: هم موافق و هم مخالف لایحه مذکور پیشنهاد داشتند که اشکالات لایحه مذکور رفع شود.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مهلت قانونی مقرر باید نظر موافق یا مخالفش را رسما اعلام می‌کرد اما این کار را نکرد در نتیجه دولت به دلیل ضیق وقت درخواست کرد لایحه در دستور کار مجلس قرار گیرد. رئیس مجلس گفت: معتقدم کمیسیون امنیت ملی هفته آینده را روی این مساله کار کند و حداکثر تا دو هفته دیگر و بعد از تعطیلات مجلس برای سرکشی به حوزه انتخابیه نظرش را اعلام کند تا در روز یکشنبه بعد از تعطیلات مجلس لایحه مذکور را در دستور کار قرار دهیم.

لاریجانی سپس ارجاع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را به رای مجلس گذاشت که از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه ۱۳۸ نماینده رای موافق دادند.

رئیس مجلس همچنین گفت: رهبر انقلاب در زمینه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم نظری نداشتند و فرمودند مجلس و دولت خودشان تصمیم بگیرند.

به گزارش مهر در حالی رحیمی‌نماینده تهران مدعی بود نمایندگان اصولگرای مجلس برای جلوگیری از تصویب این لایحه از رهبری مایه می‌گذارند ، رئیس مجلس اعلام کرد که رهبری در این باره نظری ندارند.

وزیر جهاد کشاورزی: نیازی به واردات گوشت سفید نداریم

خبر دیگر آن که وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سئوال شهروز برزگر نماینده سلماس درباره نوسانات قیمت گوشت، عدم صادرات سیب، کاهش تعرفه‌های واردات و نبود ساز و کار برای عدم جبران خسارات کشاورزان و دامداران برای رخدادهای طبیعی در مجلس حاضر شد و گفت: : نیازی به واردات گوشت سفید نداریم، زیرا ظرفیت تولید این نوع گوشت در کشور بیش از

۲‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.محمود حجتی افزود: در مواقعی مانند نوروز که در بازار تقاضا بیش از عرضه می‌شود سعی در ساماندهی کرده ایم، البته در برخی مواقع ناچار یم در بازار دخالت و از ذخایر موجود که همیشه داشته ایم برای کنترل بازار استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این روزها متاسفانه قیمت مرغ کمتر از قیمت تمام شده در بازار است و تولیدکنندگان ما با این قیمت‌ها آسیب می‌بینند، از این رو با هدف حمایت از تولید داخل مجبور به حضور در بازار هستیم.

حجتی ادامه داد: دخالت دولت در بازار با هدف حمایت از مصرف کننده و همچنین تولیدکننده است. قیمت‌ها در جمع متعادل بوده اما با توجه به افزایش نرخ نهاده‌ها که نه به خاطر نرخ ارز بلکه به علت افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی بوده برخی تغییرات در قیمت‌ها صورت گرفته است.

حجتی افزود: تمام تلاش ما برای واردات محصولات واسطه ای لحاظ تعرفه پایین است. اگر تعرفه این نوع محصولات بالا باشد قیمت تمام شده اقلام و کالاها را افزایش می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید گوشت قرمز دام سبک در حال انجام است تا به این ترتیب بازار به نفع تولید کننده و مصرف کننده ادامه راه بدهد، در این دوره گذار هم به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش آن تسهیلاتی برای واردات گوشت گرم دام سبک ارائه شده است.

وی گفت: البته به طور عمده دامداری‌های سبک ما به سمت بسته و

نیمه‌بسته می‌رود و آمارها نشان از کاهش تولید و عرضه دام سبک در کشتارگاه‌ها می‌دهد.حجتی اظهار داشت: در صادرات خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی در بانک کشاورزی تعریف کردیم تا در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

وی گفت: هر کسی که سیب یا مرکبات صادر کند می‌تواند با تعرفه ترجیحی ۵ درصد موز وارد کند در غیر این صورت با تعرفه‌های بالاتر از جمله ۲۰ درصد مجاز به واردات هستند.حجتی افزود: پارسال حدود ۶۱۰ هزار تن صادرات سیب درختی داشتیم در حالی که رکوردهایی که در سنوات گذشته داشته ایم در حدود ۳۰۰ هزار تن بوده است . وی ادامه داد: تجار ما در بازاریابی هنوز ضعیف هستند. ما تلاش داریم در جریان کار با اوراسیا و همچنین مبادله موافقتنامه ای که نهایی شده صادرات بیشتری از خانواده مرکبات داشته باشیم که می‌توانیم بخشی از تسهیلات صادراتی را در اختیار تجار قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همین میزان سیب به پاکستان و هندوستان ارسال شده است و دو کشور مذکور به راحتی پذیرای محصولات ما نبودند، اما با سیاست‌هایی که اعمال کرده ایم توانسته ایم این نوع صادرات را داشته باشیم.

وی درباره بیمه خسارت محصولات کشاورزی هم گفت: سازو کار آن را قانونگذار مشخص کرده است و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این زمینه تشکیل شده و رقم ۱۳۶۰ میلیارد تومان در بودجه امسال پیش بینی شده است.حجتی در پایان گفت: برآورد ما از کل خسارت‌هایی که به بخش کشاورزی به انحای مختلف وارد می‌شود حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است که نیاز است ‌مجلس کمک کند. نمایندگان از پاسخ‌های وزیر جهادکشاورزی قانع نشدند و محمود حجتی کارت زرد از مجلس گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما