شناسهٔ خبر: 25696739 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت «بریتیش پترولیوم» انگلیس از توقف پروژه مشترک گازی خود با ایران خبر داد

شرکت «بریتیش پترولیوم» انگلیس اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا، همکاری با ایران برای توسعه یک میدان مشترک گازی در دریای شمال را متوقف می‌کند.

صاحب‌خبر -

شرکت «بریتیش پترولیوم» انگلیس از توقف پروژه مشترک گازی با ایران در دریای شمال خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، شرکت «بریتیش پترولیوم» انگلیس اعلام کرد با توجه به اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و وضع دوباره تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، همکاری با ایران برای توسعه میدان مشترک گازی «رام» در دریای شمال را متوقف می‌کند.

بریتیش پترولیوم از پروژه مشترک گازی رام (Rhum)  پنجاه درصد سهم دارد. 50 درصد باقی مانده هم متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران است.

این شرکت انگلیسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بریتیش پترولیوم تصمیم گرفته است برخی از فعالیت‌های از پیش برنامه ریزی شده خود در میدان گازی رام در دریای شمال را تا زمان مشخص شدن پیامدهای تصمیم اخیر آمریکا درباره ایران، متوقف کند. بریتیش پترولیوم همواره به تحریم‌های قابل اجرا پایبند بوده است.

در حال حاضر مراحل واگذاری سهم بریتیش پترولیوم (بی پی) در پروژه رام به «سریکا انرژی»، یک شرکت نفت و گاز انگلیسی مستقر در دریای شمال، در حال انجام است. بر اساس گزارش بی پی، مسئولان هر دو شرکت در حال مذاکره با مقامات آمریکایی و انگلیسی برای درک شرایط و اتخاذ اقدامات مقتضی با هدف ادامه کار پروژه رام هستند.

شرکت سریکا انرژی روز سه شنبه اعلام کرد همانند بی پی به تعهدات خود در قبال این پروژه پایبند خواهد بود و پیش بینی می‌کند این پروژه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تکمیل شود.

انتهای پیام/

کناره‌گیری بریتیش پترولیوم از همکاری با ایران

برچسب‌ها:

نظر شما