شناسهٔ خبر: 25696314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه نخست استان اصفهان در آزمون قرآن کریم

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: این استان با حدود 30 هزار شرکت‌کننده در آزمون قرآن کریم رتبه نخست را کسب کرد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل یعقوبی  امروز در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خاطر نشان کرد : 354 نفر از قرآن‌آموزانی که در آزمون قرآن شرکت کردند حائز رتبه شدند که 482 میلیون ریال جایزه قرعه‌کشی برای شرکت‌کنندگان در مسابقه مقرر شده است.

وی ادامه داد: 307 میلیون تومان به مؤسساتی که قران‌آموزان‌شان در آزمون قرآن شرکت کردند کمک می‌شود که از این میزان 125 میلیون تومان سهم شهرستان اصفهان است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  با بیان اینکه اداره ارشاد برنامه جشن رمضان را در همه شهرستان‌های استان اصفهان با چندین برنامه محوری برگزار می‌کند ، افزود: در این جشن برنامه محافل قرآنی، کارگاه‌های هنری، نشست‌های علمی و تخصصی، اجرای تئاتر خیابانی، شب‌های شعر، جلسات تفسیر و تدبر قرآن و جلسه تجلیل از  فعالان در قرآن کریم را برگزار خواهیم کرد.

یعقوبی گفت: در پانزدهمین نمایشگاه قرآن در کنار مؤسسات و ناشران قرآنی چند غرفه ویژه خواهیم داشت که یک غرفه به موزه برتر شخصی دارنده 50 اثر خطی قرآن اختصاص دارد.

وی با بیان این که غرفه نگارگری آیات قرآن از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با حدود 30 هزار شرکت‌کننده در آزمون قرآن رتبه نخست را کسب کرد و به همین دلیل کمک‌های خوبی برای فعالان قرآنی انجام خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: امسال نیز 2 برنامه سراسری کشوری، نخستین جشنواره سراسری صنایع دستی قرآنی در 4 شاخه سفال و سرامیک، چوب  فلز و بافت و در 3 ماهه پایان سال نیز هفته قرآن و عترت را برگزار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما